כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רוסט ממקום מסתורו: "חרצו את דיני" • חשיפה

השמועות כי שלום ברוך רוסט עומד מאחורי התנכלות לדירת בן האדמו"ר מגור - גרמו לו לברוח • במכתב ששלח כתב: "יודע אני היטב מה תעלול טפשי ומחוצף זה יגרור"

מסתתר. שלום ברוך רוסט. צילום: בחדרי חרדים
מסתתר. שלום ברוך רוסט. צילום: בחדרי חרדים



הסיקריקים נכנעים?

התקיפה של אברהם משה הירשמן, הצליחה להבהיל את הסיקריקים שעד היום נהגו להציק ולפגוע בחפים מפשע, ללא כל תגובת נגד.

אברהם הירשמן טוען כי הותקף בגלל שהוביל את המאבק ב'בתי וורשא' לבית המשפט נגד החסידים "שנאבקים בצורה בלתי חוקית בתושבי השכונה בגין רצונם לשלוט בשכונה", כהגדרתו. אולם אחרים סבורים, כי התקיפה בוצעה נגד הירשמן בשל פגיעה מחוצפת בגדולי ישראל.

לפני שבועיים אטמו אלמונים את דלת ביתו של בן האדמו"ר מגור, המתגורר בשכונת 'גאולה' - והשאירו פתק עם איום ברור ומשתלח נגד החסידות.

גורמים בחסידות הפנו אצבע מאשימה אל עבר אברהם הירשמן ובני משפחת רוסט, וראו בהם את האחראים למעשה הנפשע. בחסידות טענו, כי הם מחזיקים בהוכחות מוצקות - וכי מקרה מסוגו של האירוע האלים ביום שלישי היה צפוי מראש.

שלום ברוך רוסט ברח ממאה שערים לפני כשבועיים. יש אומרים, כי נמלט מהארץ, יחד עם בני משפחתו, מחשש שיפגעו בהם.

"האמת תצוף על פני המים"

במכתב ארוך, ששלח למספר גורמים בחסידות גור, מכחיש רוסט מכל וכל את המיוחס לו, וטוען כי חרצו את דינו, ללא משפט וללא הוכחות.

"דברים אלו אינם מופנים לאלו שהאמת אינה מעניינת אותם", הוא כותב במכתב שתוכנו הגיע ל'בחדרי חרדים'. "וגם אם יהיו בטוחים שמדובר בשקר המצוץ מן האצבע, שמחים הם שהנה נפלה לידיהם ההזדמנות להתנפל על שנוא נפשם.

"בעלי אינטרס שנמצאים עימי במאבק זה כמה שנים בעניין בתי ורשה ניצלו את ההזדמנות, וללא שום הוכחות כל שהן, הפיצו שמועה שאחד מבני משפחתי עשה את הדבר בפקודתי", כותב רוסט. "ללא בדיקה וללא שאיש טרח לבדוק את נכונותה של השמועה, הוחלט בבירור גמור שאני ומשפחתי חייבים ליתן את הדין על כך".

בהמשך הוא מציג הסברים מפורטים על מאבק השליטה בבתי ורשא.

רוסט גם מוסיף ומסביר כי המאבק בבתי ורשא אינו מכוון כלל כלפי החסידות עצמה. "לא היה מדובר במלחמה נגד החסידות בדיוק כשם שיש לאדם פרטי מחסידי גור סכסוך כספי עם יהודי שאינו חסיד, אין הדבר בהכרח שאותו אדם הרוצה להציל את כספו עניין לו עם מלחמה בחסידות".

בסיום המכתב המפורט, כותב רוסט: "הנני מתנער מכל וכל ממעשה נפשע זה וחלילה לעלות על דעתי דברים כגון אלו ח"ו. כל בר דעת החושב במינימום היגיון מבין ברור מעל כל ספק שרק שוטה גמור מסוגל לעשות מעשה שכזה, שמובן וברור תוצאותיו, והוא התאבדות לדעת כפשוטו ממש.

"איזה אינטרס יכול להיות לאדם לעשות פעולה שרק תזיק לו ותביא לתוצאות הפוכות מהדבר אליו הוא שואף?

"גם אני הקטן התשייכתי בעבר לחסידי גור, ויודע אני היטב מה תעלול טפשי ומחוצף זה יגרור בעקבותיו, ומי שהכיר אותי, יודע שמנת המשכל שלי אינה כל כך נמוכה, שלא אקח את התוצאות בחשבון?

"וסוף האמת תצוף על פני המים! הכותב והחותם: שלום ברוך רוסט".

את המכתב קיבל גם עורך דינו של רוסט, יאיר נהוראי, בבקשה להעבירו למשטרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}