כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אל על תקצץ עד 10% בשכר הדרג הניהולי

כ-200 עובדים זמניים יפוטרו עד סוף השנה; ועד עובדי החברה: "הנהלה שמעוניינת בהתייעלות מן הראוי שתקצץ בשכר הבכירים בטרם פיטורי עובדים זמניים"

  • כ"ט תשרי התשע"ב
אל על תקצץ עד 10% בשכר הדרג הניהולי

חברת אל על תקצץ עד 10% משכר הבכירים בתוכנית התייעלות חדשה שנועדה להתמודד עם מצבה הכלכלי הקשה - כך נודע ל-TheMarker. הקיצוץ בשכר יהיה פרוגרסיווי, בהתאם לרמת הכנסתו של העובד בדרג הניהולי, ויכלול גם את המנכ"ל, אליעזר שקדי.

בנוסף הודיעה אתמול חברת התעופה על פיטוריהם של כ-200 עובדים זמניים עד סוף השנה. במארס השנה פיטרה אל על כ-100 עובדים זמניים והאריכה לכ-80 עובדים זמניים את תקופת הניסיון בכחמש שנים, כחלק מהסכם חדש עם ההסתדרות. באל על מועסקים כ-5,500 עובדים, מתוכם כ-3,500 עובדים קבועים והשאר עובדים זמניים.

מהנהלת החברה נמסר כי "אל על, כמו כל חברות התעופה בעולם, מתמודדת בימים אלה עם תנאי שוק קשים, בראשם עלייה במחירי הדלק הסילוני. במסגרת זו, נוקטת החברה בשורת צעדי התייעלות, ובהם הוצאה משירות של מטוסים ישנים ולא חסכוניים; ביטול וצמצום קווים לא רווחיים; יציאה לחופשות מרוכזות ועוד פעולות רבות הנמצאות בשלבים שונים של תכנון ויישום. כל זאת, כאמור, במטרה להחזיר את החברה לפסים של רווחיות".

באשר לקיצוץ המתוכנן בשכר הדרג הניהולי, אמרו אתמול בחברה כי "אם וכאשר תחליט החברה על צעדים נוספים, הנושא יימסר בצורה מסודרת לאנשי החברה".

אל על סיימה בהפסד תפעולי של 23 מיליון דולר את הרבעון השני של השנה, בהשוואה לרווח תפעולי של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. בסך הכל הגיעו הפסדי אל על לכ-63 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, לאחר שברבעון הראשון השנה הפסידה 43 מיליון דולר - קפיצה של 160% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010.

הודעת ההנהלה על פיטורי העובדים הזמניים נתקלה אתמול בביקורת חריפה מצד ועד עובדי אל על. "הנהלה שמעוניינת בהתייעלות, מן הראוי שתקצץ בשכר הבכירים בטרם פיטורי עובדים זמניים", אמר מזכ"ל נציגות עובדי אל על, יוסי לוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}