כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"התוקפים צעקו עלי: מגיע לך עונש מוות" • הירשמן בראיון וידאו בלעדי

גופו שבור - אך רוחו איתנה: אברהם הירשמן, שהותקף באכזריות, מעניק ממיטתו שבבית החולים ראיון וידאו בלעדי לאתר 'בחדרי חרדים': "זיהיתי את התוקפים. שמותיהם הועברו למשטרה" • "בחרו לתקוף אותי כי אני הובלתי את המאבק המשפטי נגד החסידות" • "אני נשאר בבית. אין לי ארץ אחרת"

אברהם משה הירשמן במיטת בית החולים. צילום: קובי הר צבי
אברהם משה הירשמן במיטת בית החולים. צילום: קובי הר צבי



יום שלישי. השעה חצות. שכונת גאולה, ירושלים. קבוצת חסידים רעולי פנים יורדת מרכב מסחרי גדול ותוקפת באכזריות את אברהם-משה הירשמן, שצעד ברחוב. הירשמן נפצע ופונה, כשהוא שותת דם, לבית החולים 'הדסה עין כרם'.




התקיפה המזעזעת - שעוררה סערה בציבור החרדי - היתה שיאו של עימות מתמשך בין שתי קבוצות בציבור החרדי על שליטה ב'בתי ורשא' בשכונת מאה שערים. המשטרה הרימה ידיים, ונראה כי השכונות החרדיות הפכו לסיציליה. כל דאלים גבר.

משני צידי המתרס עומדים אנשים מלאים טענות כרימון. מצד אחד, טוענת קבוצת חסידים כי חברי הקבוצה השניה - תושבי מאה שערים - פגעו ברבם, וכי זהו מעשה עליו אי-אפשר לעבור בשתיקה. מהצד השני טוענים, כי הקבוצה החסידית רוצה לגזול את בתיהם, ועל הבית אי-אפשר לוותר.

יממה לאחר התקיפה, מדבר אברהם הירשמן עם אתר 'בחדרי חרדים'. הירשמן נראה חבול, כואב ומיוסר, אך בוחר להציג את גרסתו, בשל החשיבות שהוא רואה בהצגת הדברים לעיני-כל.

עוד בנושא:
כישלון לעצרת המחאה ב'גאולה' • "בתי וורשא יהפכו לבתי קברות" • סיקור מיוחד
אלימות מזעזעת ב'גאולה' • "הם הגיחו מהמשאית והיכו בסיקריק באלות"
המשטרה קיבלה 'התראה ממוקדת' - והתעלמה
מוחים על הדם שנשפך בכיכר • כך זה נראה

"ראיתי את התוקפים - השמות במשטרה"

• נסה לשחזר את דקות התקיפה.

"יצאתי מבית הכנסת 'הר צבי' יחד עם עוד שני חברים שלי, ופתאום הגיחו לעברי קבוצה של 15 חסידי גור. חלק מהם היו רעולי פנים. ראיתי אותם כשהם מחזיקים בברזלים ובמוטות, והם התחילו לדחוף אותי לרצפה ולהכות אותי בכל חלקי גופי. כמה חסידים עמדו בצד עם ברזלים, והגנו על התוקפים. הם כנראה פחדו שמישהו יבוא להגן עלי.

"קיוויתי והתפללתי שהקב"ה יציל אותי כמה שיותר מהר מידיהם. ניסתי גם להתגונן. ופתאום שמעתי צעקות של עוברי אורח ברחוב שצעקו על הקבוצה הפורעת הזו - והם ברחו מהמקום. יש עדי ראייה שראו בירור במי מדובר, גם אני הצלחתי לזהות כמה מהם, וכבר הגשתי את שמם למשטרה, שגבתה את עדותי כאן בבית החולים".
~באשר לדיווחים כי הקבוצה הגיעה מתוך המשאית, אומר הירשמן: "מאוד יכול להיות שהם הגיעו במשאית, אני לא ראיתי אותה. במהלך המכות הם צועקים לעברי: 'מגיע לך עונש מוות, כי פנית לבית המשפט נגדנו'".

הירשמן מנצל את הראיון בכדי לדבר על המאבק: "הגשנו לפני מספר שבועות תביעה בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חסידי גור שהשתלטו על בתי ורשא בדרך לא חוקית ואלימה ללא גבולות. התושבים רוצים סך הכול להחזיר את המצב לקדמותו, כמו שהתגוררנו שם במשך כל השנים".

• למה בחרו דווקא לתקוף אותך?

"הם רוצים על ידי אלימות ורצחנות שאנחנו נרפה מהתביעה המשפטית, הם כנראה הבינו שהם יפסידו בבית המשפט והמצב שלהם יהיה בקנטים. הם בחרו לתקוף אותי כי אני הובלתי את הפנייה לבית המשפט".


"אין לי ארץ אחרת"

• המשטרה מעלימה עין, אתה לא חושש מכך?

"זה פשוט מזעזע שהמשטרה עובדת יד ביד יחד עם פורעי חוק או רוצחים ופשוט לא נוקפת אצבע כדי לשמור על החוק. מצמרר לחשוב שהביטחון של החיים שלנו נמצא בידיים שלהם".

• המשפחה שלך מעודכנת בכל ההתרחשויות?

"ילדיי הגדולים יודעים מכך והם מכירים את הסיפור ואת המקרה שאירע ביום שלישי האחרון, ילדיי הקטנים לא מכירים את הסיפור ומנסים כמה שפחות לחשוף אותם לזה, אבל בהחלט יכול להיות שיש להם פחד מסוים להיות שם".

• אז אתה מתכוון לחזור לביתך?

"כן, אין לי ארץ אחרת, אני יחזור הביתה בקרוב בעזרת ה'. ואנחנו בוטחים בהקב"ה שיציל אותנו מכל הקמים עלינו".

בהמשך יועלה ראיון הווידאו במלואו

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}