כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כישלון לעצרת המחאה ב'גאולה' • "בתי וורשא יהפכו לבתי קברות" • סיקור מיוחד

התקיפה האלימה של אברהם הירשמן, שהוכה באכזריות בידי עשרה רעולי פנים בשכונת גאולה, מעוררת סערה: כרוזים קראו להתכנס לעצרת מחאה נגד האלימות • אבל עצרת המחאה נחלה כישלון חרוץ: רק עשרות הגיעו לקרוא פרקי תהילים ולמחות • נציג השכונה: נהיינו מגזר של פשע.זה התחיל ברצח לייבי קלצקי, המשיך ברצח של רבי אלעזר, ואתמול זה קרה בירושלים

אברהם הירשמן בבית החולים. צילום: פורום בחדרי חרדים
אברהם הירשמן בבית החולים. צילום: פורום בחדרי חרדים



"אבינו מלכנו הפר עצת אויבנו": הכרוז שסבב מאז שעות הצהריים בשכונות החרדיות בירושלים קרא לציבור הרחב להשתתף בעצרת מחאה שתתקיים הערב (ד'), בשעה 19:00, בכיכר השבת בירושלים.

העצרת נועדה למחות על האלימות המזעזעת שהתחוללה אמש (ג') בשכונת גאולה בירושלים, כאשר עשרה רעולי פנים תקפו באכזריות את אברהם הירשמן, אברך בן 30, המתגורר בשכונת 'בתי וורשא' במאה שערים. בשכונה מעריכים כי התקיפה בוצעה על רקע מאבקי שליטה האלימים על 'בתי ורשא'.

אבל העצרת עצמה נחלה כישלון חרוץ. כתב 'בחדרי חרדים' שהגיע לשטח מדווח: "כמה עשרות מתושבי ירושלים – שנראה כי בכל מקרה הגיעו לשונת גאולה לשם סידוריהם האישיים - עומדים בכיכר השבת. בצד הכיכר עומדים שלושה אברכים כשבידיהם רמקול קטן, קוראים פרקי תהילים ומכריזים הכרזות בשבח השלום והאחווה.

"ממה שנראה לי רוב הציבור הם סקרנים שקראו על העצרת באתר 'בחדרי חרדים' והגיעו לראות במה המדובר. מה שבטוח שמודעות הענק המבשרות על העצרת גדולות בהרבה מציבור המשתתפים. אף אחד מהבד"ץ לא הגיע ואולי הדבר מלמד שיש כמה אנשים ששמחים על המאורע שאירע אתמול"

אחד הדוברים בעצרת, שייצג את וועד התושבים בשכונה אמר: "רוצחים מהחמאס שמסתובבים פה בשכונה הם שעשו את המעשה המחפיר.

"המגזר החרדי הפך להיות בשנה האחרונה מגזר פשע: זה התחיל בניו יורק ברצח לייבי קלצקי , אחרי זה עברנו לרצח של רבי אלעזר, ואתמול זה קרה בירושלים. אנשים מפחדים לצאת לרחובות.

"אין לזה קשר לחסידות גור. העצרת הזאת לא נגד אף אחד אלא רק להתחנן שיפסיקו לנהוג באלימות. עוד מעט נשמע יריות ברחובות. מסתובבים בינינו רוצחים. לא רוצה לחשוב על היום שבתי וורשא יהפכו לבתי קברות"

עוד בנושא:
אלימות מזעזעת ב'גאולה' • "הם הגיחו מהמשאית והיכו בסיקריק באלות"
המשטרה קיבלה 'התראה ממוקדת' - והתעלמה


בשעות הצהריים אמר גורם רשמי ב'עדה החרדית' ששוחח עם 'בחדרי חרדים', אמר: "מאוד יכול להיות שחלק מרבני 'העדה' יטלו חלק בעצרת, אך נכון לרגע זה ראשי 'העדה' לא נטלו חסות על ארגון האירוע".

"כולם מתאספים בשעה 19:00 על שפך הדם של קורבן ציבור", קראו הרמקולים ביידיש.

העצרת קיבלה אישור רשמי מהמשטרה.

בחסידות גור - שספגו ביקורת קשה בגין החשדות כי קבוצה מהחסידות עומדת מאחורי התקיפה- קראו בשעות הצהריים חסידים להשתתף בעצרת המחאה, ולמחות כנגד כל גילויי אלימות.

בכך, נטרלו החסידים את העוקץ מהעצרת, שנועדה לפגוע בלגיטימיות של החסידות.

בית חולים 'הדסה': מצבו של הירשמן - מתדרדר

לאחר שיפור ניכר שחל במצבו הבריאותי של אברהם הירשמן, שאושפז בשעת לילה מאוחרת בבית החולים 'הדסה עין כרם', הוא הוכנס בשעות אחר-הצהריים לחדר השהייה.

הרופאים שטיפלו בו בשעות הבוקר העריכו כי הוא יוכל להשתחרר לביתו תוך שעות ספורות, וכי הנזקים שנגרמו לו אינם חמורים. אולם בשעות הצהריים שונתה ההערכה, והוא יישאר בבית החולים לפיקוח. הירשמן סובל מחבלות בגוף, וראשו נתפר במקום בו נפגע.

הירשמן הותקף אמש בידי קבוצת רעולי פנים, שהגיחה ממשאית לא-מזוהה, ברחוב צפניה פינת רחוב יונה בשכונת גאולה בירושלים.

האלמונים לא הסתפקו בחבטות יד, אלא היכו בו באלות ודוקרנים. "לפחות עשרה אנשים ירדו מהמשאית ופשוט 'פירקו' את האברך, שלא יכול היה להתגונן. המראה היה מזעזע, הלמו בו באלות ואגרופנים באכזריות. הוא זעק לעזרה אך אנשים חששו להתקרב ונמלטו מהמקום", סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'.

שמו לתפילה: משה אברהם בן גיטל רייזל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 110 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}