כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ארה"ב: ביטחון הצרכנים בשפל של שנתיים וחצי

רשם ירידה חדה של כ-15% לעומת ספטמבר, על רקע הקיפאון בשוק התעסוקה, הירידה בערך הבתים ומשבר החובות באירופה

  • כ"ז תשרי התשע"ב
ארה"ב: ביטחון הצרכנים בשפל של שנתיים וחצי



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב לחודש אוקטובר צנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, על רקע ההאטה הנמשכת בכלכלה האמריקאית ורמת האבטלה הגבוהה.

המדד צנח באוקטובר לרמה של 39.8 נקודות, ירידה חדה של כ-15% לעומת ספטמבר, אז רשם המדד 46.4 נקודות. מדובר בירידה מפתיעה, שכן תחזיות האנליסטים צפו כי המדד יישאר ברמה של 46 נקודות. הגורמים העיקריים לאובדן הביטחון של הצרכנים האמריקאיים הם הקיפאון בשוק התעסוקה, ההידרדרות הנמשכת בערך הבתים והאיום המרחף מעל כלכלת ארה"ב על רקע משבר החובות באירופה.

"רמת הביטחון בקרב הצרכנים, שעלתה בספטמבר, שבה לרמות הנמוכות שאיפיינו את המדד במהלך המשבר ב-2008 ו-2009", אמרה לין פרנקו, מנהלת המרכז למחקרי צרכנים של קונפרנס בורד, שעורך את המדד מדי חודש. "החשש מפני מצב העסקים, שוק העבודה וההכנסות העתידיות גובר", הוסיפה.

היום פורסם גם כי מחירי הבתים ב-20 הערים בגדולות בארה"ב נפלו ב-3.8% בשנה שהסתיימה באוגוסט, כך לפי מדד קייס-שילר החודשי של חברת S&P. קצב הנפילה אמנם נמוך מביולי, ובאוגוסט היתה עלייה של 0.2% לעומת החודש הקודם לו, אולם הנתונים השנתיים מראים כי מצבו של שוק הדיור האמריקאי עדיין קשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}