כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאחר 3 שנים התברר: בחור ישיבה נמק בכלא ההודי

לפני כשלוש שנים, נאסר בחור ישיבה בהודו בחשד להחזקת סמים • השליח גבי הולצברג הי"ד ניסה לחלצו, אך הטבח קטע הכל • מאז הוא נשכח מלב • שיחת טלפון הביאה לגילויו

בית כלא. תמונת אילוסטרציה
בית כלא. תמונת אילוסטרציה צילום: ארכיון



הציבור החרדי בארץ ובעולם טרם התאושש מ'פרשת יפן', העומדת לקראת סיום, וכבר עולה ובאה פרשה חדשה בה מעורבים - כמעט כצפוי - בחור ישיבה ירושלמי, סמים ומאסר בכלא.

בחור הישיבה, ממשפחה מוכרת בירושלים, התפתה לנסוע ערב חתונתו להודו בכדי 'לעשות את המכה'.

בזמן שהותו בהודו נכנס הבחור אל ביתו של שליח חב"ד, הרב גבריאל הולצברג הי"ד, והפך לבן-בית בבית חב"ד. באחד הערבים, שעה ששהה בביתו הזמני, פשטה המשטרה על הבית בו התגורר, ובחיפוש שערכו השוטרים נמצאו כמויות גדולות של סמים.
~חלק מהחברים ששהו עמו בדירה הצליחו להימלט, ואילו חלק אחר מהבחורים נעצרו. בעצורים היה גם מיודענו, בחור הישיבה הירושלמי.

לטענת הבחור, הוא אינו דובר את השפה ההודית ולא היה לו כל שייכות לסמים שהיו בדירה. אך בשל מחסום השפה ובשל היותו קורבן נח, נעצר הבחור - ועקבותיו נעלמו. הרב הולצברג ניסה לבדוק מה קורה איתו, אך הבחור נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.

שבועות ספורים לפני הטבח במומביי, סיפר אחד מחבריו של הבחור לגבי הי"ד כי הבחור נעצר בפשיטה של המשטרה על דירתו. אביו של ר' גבריאל - ר' נחמן הולצברג, שהה באותם ימים בביקור בהודו. בנו, השליח, סיפר לו על הבחור שנקלע למצוקה גדולה וכלוא בכלא ההודי בתנאים קשים.

השליח עדכן את בני משפחתו של הבחור בירושלים, שלא ידעו את נפשם מדאגה לבחור - במצבו המשפטי, ואביו של הבחור, תלמיד חכם ידוע בעיר הקודש, נפטר כמה ימים לאחר קבלת ההודעה מדום לב.

משפחת הכלה ובני משפחתו של הבחור עשו הכל בכדי לאתר אותו, ולאחר חיפושים הוא אותר באחד מבתי הכלא הקשים ביותר בהודו, הממוקם במקום נידח ומרוחק. בני המשפחה גילו כי הבחור נשפט ל-10 שנות מאסר, זאת בשל העובדה שלא זכה לייצוג משפטי.

הסיפור פרח מזיכרונו של ר' נחמן הולצברג בשל הטרגדיה המשפחתית. לפני שבועות מספר, בעת שלמד באחד מבתי הכנסת בשכונת בורו-פארק, הבחין ביהודי הלומד 'דף היומי' באמצעות הטלפון. לאחר שסיים את הלימוד, סיפר היהודי לר' נחמן כי הוא לומד עם חתן ירושלמי שנכלא בהודו, ומצליח מידי פעם ליצור קשר בכדי ללמוד מעט ולהחיות את נפשו.

ר' נחמן נזכר ששבועות ספורים לפני מותו טיפל בנו, גבי הי"ד, בחתן הכלוא, וקיבל על עצמו לטפל בשחרורו המהיר.

בימים האחרונים התארגנו מספר עסקנים מארצות-הברית לקחת על עצמם את הטיפול המשפטי בפרשה. שלושה עורכי-דין נשכרו, והגישו ערעור לבית המשפט העליון בהודו על חומרת העונש שהוטל על הבחור.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ר' נחמן הולצברג: "עצם קבלת האישור לערער הוא דבר נדיר ביותר בהודו. זאת במיוחד לאור העובדה שהשופט שגזר את הדין - התפטר. מי שידון עכשיו בערעור הוא שופט המיודד עם עורכי הדין ששכרנו, כך שקיים סיכוי שהחתן ישתחרר בקרוב ויוכל להקים את ביתו.

"צריך להבין שמדובר במשפחה ירושלמית חסרת אמצעים. מאז פטירת האב, אין להם מה לאכול בבית. הכלה מכרה את תכשיטיה בכדי לנסות לממן עורכי דין, אך הקומץ לא השביע את הארי. לפני כשמונה חודשים נתפס החתן כשהוא משוחח בטלפון בניגוד להוראות, ונאסר עליו בשל כך לקבל ביקורים.

"מי שרוצה לתרום למאבק יכול להתקשר למספר טלפון: 718-2801510, ולתרום לפידיון שבויים ולהכנסת כלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}