כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברקת באולטימטום: 30 יום לפירוק גשר המוגרבים

עיריית י-ם שיגרה מכתב לרב הכותל ובו דרישה חד-משמעית: פרקו את גשר המוגרבים תוך 30 יום • פירוק הגשר יעורר תסיסה בעולם הערבי • בפנים: הדילמה של רב הכותל

גשר המוגרבים בשיפוצים. צילום ארכיון: פלאש 90
גשר המוגרבים בשיפוצים. צילום ארכיון: פלאש 90

עיריית ירושלים שיגרה אתמול (ב') לרב הכותל והמקומות הקדושים – הגר"ש רבינוביץ מכתב בו היא מודיעה כי הקרן למורשת הכותל מחויבת להרוס את גשר המוגרבים בכניסה להר הבית, בתוך שלושים יום. ולא, מזהירה העירייה, הגשר ייהרס על ידי פקח העירייה, והקרן תחויב בהוצאות הפירוק.

המכתב מגיע על רקע חידוש המאבק סביב שיקום ובניית גשר המוגרבים - שער הכניסה היחיד ליהודים ולתיירים המבקשים לבקר בהר הבית -המחבר את רחבת הכותל המערבי להר הבית.

עיריית ירושלים דורשת זמן רב את הריסת הגשר הרעוע, המהווה סכנה ממשית לעולים.

אלא שהריסת הגשר יכולה להצית מהומה בין-לאומית בעולם הערבי העוקב בדריכות אחרי כל שינוי באזור הבית. גורמים מדיניים חוששים כי באם יפורק הגשר יהיה מי שידאג להצית אש בעולם הערבי, ולגרום אי-נוחות למדינה.

מקורביו של הגר"ש רבינוביץ' הסבירו בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי יחסו של הרב להוראת העירייה הינו אמביוולנטי: מצד אחד הגשר הקיים מהווה סיכון לעולים להר הבית ומעכב את התפתחות רחבת הכותל, מצד שני, באם ייהרס הגשר תיאלץ הקרן לבנות גשר חדש, יציב ומשוכלל יותר, מה שגובל באיסורים הלכתיים רבים.

הקרן למורשת הכותל המערבי ומלשכת רב הכותל המערבי נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הודעת עירית ירושלים התקבלה אמש והועברה לגורמים המוסמכים כדי לבחון את ההשלכות להודעה זו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}