כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בדרך לבית המשפט: מאיר רבין לא יזכה לשימוע • חשיפה

מאיר רבין, מי ש'זכה' לתואר 'המתווך הגדול של פרשיית הולילנד', לא יזכה לשימוע בפרקליטות - ויוגש נגדו כתב אישום • בית המשפט העליון דחה את עתירתו

מאיר רבין, באולם בית המשפט. צילום: ארכיון
מאיר רבין, באולם בית המשפט. צילום: ארכיון



בית המשפט העליון הודיע לפרקליטיו של מאיר רבין מי שזכה לכינוי 'המאכער החרדי', הנמנה בין החשודים המרכזיים בפרשיית 'הולילנד', כי הוא לא יקבל שימוע לפני ההחלטה הסופית האם להעמידו לדין בפרשה.

ההחלטה ניתנה בעקבות היעדרותו של רבין בשימוע שנקבע לו.

רבין אחד מהחשודים החרדים בפרשת הנדל"ן 'הולילנד' חשוד שתיווך במתן השוחד של יזמי הפרויקט, ובראשם הלל צ'רני, למקבליו ובראשם ראשי עיריית ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי.

השימוע לרבין אמור היה להתקיים ב-30.5.11, אך בשל סיבותיו המשפטיות והאישיות הוא ביטל אותו. כעבור שבועיים ביקש רבין מפרקליטות מחוז ת"א להעביר לו מסמכים נוספים, שחלקם אכן הועברו לו.

בפרקליטות אמרו כי מאחר והוא לא התייצב לשימוע במועד שנקבע היא רואה אותו כמי שוויתר על זכותו. הודעת הפרקליטות נחתה על רבין כרעם ביום בהיר. המשמעות של ההחלטה היא הגשת כתב אישום נגדו על פי הטיוטה שכבר הוכנה מראש.

מאיר רבין לא נשאר חייב ועתר לבג"ץ נגד הודעת הפרקליטות. הוא טען כי זכותו לשימוע הופרה שכן הוא לא קיבל את כל המסמכים הדרושים. המדינה מצידה טענה, כי העבירה לו 4,000 מסמכים המהווים את ליבת החקירה.

עוד ציינה הפרקליטות, כי ל-19 מבין 24 החשודים בפרשה קוימו הליכי שימוע, ויש חשיבות לעמידה בלוחות הזמנים שלה, בייחוד בתיקים מסוג זה הכוללים נאשמים רבים וחקירה מורכבת.

השופט כתב בהחלטתו: "העתירה אינה מצביעה על כל פגם בהתנהלותה של המשיבה, לא כל שכן פגם המצדיק התערבות שיפוטית. המשיבה העבירה לידי העותר חומרי חקירה רבים, והתייחסה בפירוט לבקשותיו השונות. משעבר המועד לשימוע של העותר, הרי שרואים אותו כמוותר על זכותו לשימוע, ולשיקולי התביעה ביחס לחשודים אחרים אין כל נגיעה לכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}