כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אחרי גלעד: עסקה לשחרור אילן גרפל

עוד ישראלי עצור עומד להשתחרר • אילן גרפל העצור במצרים באשמת ריגול חמור, עומד להשתחרר תמורת 25 עצירים מצריים • הממשלה: "לא מדובר באסירים עם דם על הידיים"

אילן גרפל
אילן גרפל



לשכת ראש הממשלה מסרה הערב (ב) כי גובשה הסכמה בין ישראל ומצרים - בסיועה של ארה"ב - לשחרור הישראלי האמריקני אילן גרפל הכלוא במצרים ומואשם בעבירת ריגול חמורה.

"במסגרת מאמצים של ישראל ומצרים ובסיועה של ארצות הברית הסכימה מצרים לשחרר את אילן גרפל", היתה הודעתה הרשמית של הלשכה: "לבקשת מצרים הסכימה ישראל לשחרר 25 אסירים מצריים, ובכללם שלושה עצירים קטינים".

בהודעה מבהירה ממשלת ישראל כי "אין מדובר באסירים ביטחוניים", מדובר בעיקר במדריכי לחימה ולא כאלו שיש להם "דם על הידיים".

ההסכם טעון כמובן את אישור הקבינט המדיני-בטחוני שיתכנס מחר בנושא.

אם אכן יאשר הקבינט את העסקה, כפי שצופות ההערכות, היא צפויה לצאת לפועל ביום חמישי הקרוב, כך עולה מדברי גורם ישראלי המעורב בפרטי המשא ומתן.

לפי הנוהל שכבר הופעל בעסקת שחרור שליט, מיד לאחר אישור הקבינט יפורסמו שמות האסירים באתר השב"ס, אחר כך יינתן פרק זמן של 48 שעות כדי לאפשר להגיש עתירות לבג"ץ נגד השחרור.

העומדים מאחורי הקלעים של ההישג, הם שליחו המיוחד של ראש הממשלה, יצחק מולכו, שנשלח לקהיר לצורך עניין זה וח"כ ישראל חסון מ'קדימה' שהגיע במיוחד במצרים כדי לסייע בעזרת קשריו עם גורמים מצריים.

בתדרוך שנערך היום במשרד החוץ על ידי שר החוץ אביגדור ליברמן אמר השר כי אפשר רק לקוות כי גרפל אכן ייצא לחופשי כמה שיותר מהר. "היום ברור לכולם שהוא לא מרגל, לא סוכן, לא איש מוסד ולא איש CIA. לכן עצם המעצר שלו הוא דבר שמאוד לא נוח לנו".

לדברי אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" קיימים בעסקה פרטים שלא פורסמו בשל שיקולים הנוגעים לביטחון לאומי. האתר מדווח כי העסקה תתבצע דרך מעבר הגבול בטאבה.עוד מוסיפים גורמים מצריים ומדווחים כי לפני מספר ימים נעצר במעבר אזרח ערבי-ישראלי בידי כוחות מצריים בחשד שניסה להבריח נשק. שמו של האיש הוא מועאד' זוהייר, והוא נתפס בעת חיפוש במכוניתו כשבידו רובה, אקדחים, כדורים ותחמושת. בישראל מסרבים להתייחס לפרשה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}