כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דו"ח FBI חושף: כנופיות חדרו לצבא ארה"ב

הכנופיות חדרו לכל היחידות הלוחמות בצבא האמריקני • "חברי כנופיות עם הכשרה צבאית מהווים איום ייחודי, בגלל המיומנויות שרכשו ויכולתם להעבירן לאחרים"

  • כ"ו תשרי התשע"ב
דו"ח FBI חושף: כנופיות חדרו לצבא ארה"ב



ה-FBI פירסם באחרונה דו"ח בעל נתונים מדאיגים על היקף ההתפשטות של כנופיות בארה"ב ושיעור חדירתן לצבא. מספר החברים בכנופיות בארה"ב זינק ב-40% בתוך שנתיים בלבד ועשרות מהן הצליחו לחדור לכל אחת מהיחידות הלוחמות של הצבא האמריקאי.

על פי נתוני הדו"ח, יש כיום 1.4 מיליון חברי כנופיות ברחבי ארה"ב, לעומת כ-850 אלף ב-2009. חברים מ-53 כנופיות ב-100 מחוזות שונים ברחבי המדינה הפכו ללוחמים בצבא האמריקאי ומשרתים בחזית בעירק, אפגניסטן ואזורי לחימה נוספים. הדו"ח מצא כי מדובר בגדולות והחזקות ביותר מבין כנופיות הרחוב, כנופיות בתי הסוהר וכנופיות אופנוענים.

חברי כנופיות רבים מצטרפים לצבא כדי להימלט מאורח החיים של הכנופיה או להימנע ממאסר, מסביר הדו"ח, אך לעיתים קרובות חוזרים למעגל החברתי של הכנופיה לה השתייכו כאשר פוגשים בחברי כנופיה אחרים במהלך השירות הצבאי. יחידות הצבא האמריקאי מהוות מטרה לכנופיות רבות לשם הרחבת הטריטוריה שלהן וניצול ההכשרה הקרבית.

"חברי כנופיות עם הכשרה צבאית מהווים איום ייחודי לגורמי אכיפת החוק, בגלל המיומנויות שרכשו בצבא ויכולתם להעביר אותן לחברים אחרים", נכתב בדו"ח. "חברי כנופיות ששירתו או משרתים בצבא מרחיבים את תרבות הפשע לאזורים חדשים ברחבי ארה"ב ואף מחוצה לה ומערערים את יכולת האכיפה והמאבק בפשיעה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}