כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תדהמה במשפט 'הקצב מברוקלין' • טוען: "להד"ם!"

הלם במשפטו של 'הקצב מברוקלין' - שביתר את גופתו של לייבי קלצקי ז"ל • לראשונה טוען הרוצח: מעולם לא עשיתי את שיוחס לי. ההודאה נכפתה עלי • הייקינד: "סכין בלב ההורים"

הרוצח בדיון בבית משפט. צילום ארכיון
הרוצח בדיון בבית משפט. צילום ארכיון



בשעות הבוקר (ב), התנהל דיון בבית המשפט בברוקלין בעניינו של הרוצח ארון לוי, מי שחטף, כלא וביתר את גופתו של לייבי קלצקי ע"ה בן ה-9.

אל הדיון הגיעו ארבעה מעורכי דינו של 'הקצב מברוקלין', בעוד הרוצח עצמו שוהה בבית הכלא, משם הוא צפה בדיון המתקיים בבית המשפט, באמצעות וידאו קונפרס. הוא נראה יושב מאחורי תא זכוכית, זז בקושי, אינו מישיר מבט.

אולם, במהלך הדיון, לתדהמת הנוכחים, כפר הרוצח בכל המיוחס לו וטען כי מעולם לא ביצע את הרצח, וכי ההודאה נכפתה עליו בכח.

עורכי הדין המייצגים את הרוצח התחלפו מאז הרצח מספר פעמים. עורכי דין רבים סירבו לקבל את התיק, בטענה שהם מתקשים לייצג מפלצת שכזו בבית המשפט.

אולם למרות זאת, אל הדיונים בבית המשפט הגיעו, כאמור, ארבעה עורכי דין - שניים מהם הצטרפו אל צוות ההגנה רק בדיון הנוכחי. אחד מהם הוא יהודי - הווארד גרינברג.

עורך הדין גרינברג טען בדיון כי מרשו מתכוון להוכיח את חפותו באמצעות טענת אי שפיות. גרינברג טען עוד, כי החוקרים כפו על הרוצח להודות ברצח, בניגוד לחוק. "לדעתי, במצבו הנפשי בו הוא שרוי, הוא יודה אפילו ברצח קנדי", אמר.

תחילה חפצו עורכי הדין לעתור לבית המשפט בבקשה להעביר את המשפט, המתנהל בברוקלין, אל מקום אחר בארצות הברית, זאת בשל העובדה שהרצח אירע בברוקלין, ועורכי הדין הביעו חשש כי הכרעת הדין תושפע מהלחץ הציבורי והתקשורתי בניו-יורק.

רק ברגע האחרון החליטו עורכי הדין שלא לדרוש את העברתו של התיק המשפטי, מתוך ידיעה כי אין סיכוי שבית המשפט ייעתר לעתירה.

במהלך הדיון אמר עורך דינו של לוי, כי מרשו אינו שפוי, זאת למרות שנקבע בהערכה פסיכיאטרית ראשונית כי הוא כשיר לעמוד לדין.

חבר בית המחוקקים של מדינת ניו-יורק, דוב הייקינד, מתח ביקורת על התנהלותם של עורכי דינו של 'הקצב' והגדיר אותה כ"שערורייתית".

"אני בשוק למשמע דברי עורך דינו של הרוצח. לטעון על אדם שעבד בקהילה, התפלל בבית הכנסת כאחד האדם, שהוא אינו שפיו, ולהעליל על התביעה שכפתה על הרוצח להודות ברצח הברוטאלי, זה ממש פאתטי. זה לתקוע סכין בלב ההורים", אמר הייקינד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}