כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שוק התעסוקה בארה"ב מסרב להתאושש: שפל במספר החברות שיגייסו עובדים

סקר חדש חושף ירידה חדה במספר החברות שמתכוונות להוסיף משרות, לעומת עלייה בשיעור החברות שנאלצו לפטר עובדים

  • כ"ו תשרי התשע"ב
שוק התעסוקה בארה"ב מסרב להתאושש: שפל במספר החברות שיגייסו עובדים
ליפא שטאובר



שוק התעסוקה בארה"ב לא מראה כל סימן להתאוששות. סקר חדש שערך האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) מעיד כי מספר הולך ופוחת של חברות אמריקאיות יגייסו עובדים חדשים בחודשים הקרובים. הסקר, הנערך מדי רבעון, כולל 70 כלכלנים העובדים בחברות פרטיות שונות החברות בארגון.

על פי הסקר, מספר החברות שמתכננות לגייס עובדים נוספים נפל מ-42% בסקר שנערך ביולי ל-30% בלבד, בעוד מספר החברות שפיטרו עובדים עלה. 13% מהנשאלים ענו כי הם צימצמו את מצבת כח האדם שלהם, לעומת 8% בלבד בסקר הקודם.

כמעט 85% מהכלכלנים שהשתתפו בסקר העריכו כי הכלכלה תצמח לכל היותר ב-2% ב-12 החודשים הבאים - זינוק מדהים של כמעט פי ארבעה מהנשאלים לעומת הסקר הקודם. בסקר שנערך רק לפני שלושה חודשים ענו 23% בלבד ממשתתפי הסקר כי הצמיחה תהיה כה נמוכה.

חמישית מהכלכלנים טענו כי משבר החובות באירופה פגע במכירות, ושלושים אחוז מהם העריכו כי הפגיעה תימשך גם ברבעון הראשון של 2012.


הנתון המעודד בסקר הוא עלייה במספר החברות שדיווחו על רווחים גדלים. 25% מהכלכלנים ענו כי החברות בהן הם מועסקים ידווחו על רווחים גבוהים יותר ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הקודם - עלייה של 9% לעומת הסקר שנערך ביולי. החברות שדיווחו על רווחים משתייכות לענפי המזון, התחבורה, התקשורת והמידע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}