כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המאבק ברמות: מינהל קהילתי וגן מוזנח

מאחורי ארשת הפנים הנינוחה של ניר ברקת והאווירה החיובית שנוצרה בינו לבין הציבור החרדי - מסתתרים גם מאבקי כוח • 'בחדרי חרדים' חושף את המאבקים שלא הכרתם

החרדים מפגינים הבוקר, צילום: בחדרי חרדים
החרדים מפגינים הבוקר, צילום: בחדרי חרדים



נראה היה כי היחסים בין ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת לבין החרדים בעיר מסתדרים בתקופה האחרונה, אך כנראה שמישהו דאג להסתיר את המתרחש מאחורי הקלעים בשכונת רמות שם נאבק הציבור החרדי על מקומו.

תחילתו של הסיפור, הוא במנהלים הקהילתיים בשכונה. המאבק שהחל לפני מספר חודשים בין התושבים החילונים לבין אלו החרדים הגיע לבנייני העירייה. הנציגות החרדית בכיכר ספרא דרשה ובצדק כי המנהל הקהילתי צריך להיות שייך לציבור החרדי- שכן מדובר ברוב המוחץ בשכונה ואילו הציבור החילוני דרש ההפך כשהוא מקבל גיבוי מראש העיר, ניר ברקת.

אין ספור דיונים, הצעות ופשרות הועלו על שולחנו של ברקת מצדה של הנציגות החרדית לפשר את המחלוקת שעלולה רק ליצור פער עמוק יותר ביחסי החרדים-חילונים בירושלים. אך ראש העיר סירב לקבל את הדרישות.

מצדו של ראש העיר קיימות 2 אופציות למימוש: הראשונה, הוא למנות 2 מנהלים קהילתיים, הראשון לציבור החרדי והשני לציבור החילוני- דבר אשר אינו דמוקרטי ואף לא מקובל בשכונות הירושלמיות השונות. האופציה השנייה, לשריין מקומות בבחירות למינהל הקהילתי הבודד בשכונה. כך לדוגמא, אם ישנם 9 חברים שאמורים לתפוס את מקומותיהם אזי 6 מקומות ילכו לחרדים בבחירות ו- 3 מקומות נוספים יישארו לחילונים.

הנציגים החרדים, בשמם של התושבים החרדים סירבו לקבל את האופציות שהציע ברקת.

ביום חמישי הקרוב, צפויה ישיבת מועצת העיר לדון בעניין המינהלים הקהילתיים ונראה כי ראש העיר יציב אולטימאטום לנציגות החרדית.

באשר למנהליים הקהילתיים מסרה עיריית ירושלים בתגובה: "במסגרת עריכת בחירות למינהלים הקהילתיים צפויות להיערך בקרוב בחירות גם בשכונת רמות. אופי הבחירות וצורתן עדיין לא נקבעו בשלב זה. ראש העיר ממשיך בהידברות משותפת עם נציגי כלל הציבור ובקרוב יוחלט על כך, מתוך מטרה להגיע להסכמה מקסימאלית ככל שניתן".

ההורים זועמים, הכניסה לגן בשכונה. צילום: בחדרי חרדיםצילום: ההורים זועמים, הכניסה לגן בשכונה. צילום: בחדרי חרדים
ההורים זועמים, הכניסה לגן בשכונה. צילום: בחדרי חרדים


הכלב שמאיים על הילדים

ואם כבר באופייה של השכונה עסקינן- נראה כי פרשת הגנים ברמות ב' רק התחילה.

כזכור, בתחילת שנת הלימודים סבלו הורי התלמידות בשכונה במחסור של שני גני לימוד. העירייה הציע עבורם פתרון חלופי- דירות מגורים בהן ילמדו התלמידות עד לפתרון קבוע ומציאת מבנה בשכונה.

אחת מהדירות בהן לומדות עשרות תלמידות התאימה מבחינה בטיחותית ומבחינה לימודית. הדירה השנייה לא התאימה ואך השכנים בה איימו על התלמידות כשיצאו עם כלביהם אל פתח דירת הגן.

משרד החינוך הורה על סגירת הדירה בשל כשלים בטיחותיים. מנגד באגף מנח"י הבטיחו לאגף מנח"ח כי מבנה אחר שמשמש עבור 'גן מדיה' יעבור לידי התלמידות שלומדות באותה דירה.

בערב החג, החליט יו"ר המנהלת החילונית בשכונה לשלוח מכתב לראש עיריית ירושלים בה הוא מציג שורה של עובדות שקריות וטיעונים מסולפים נגד תושבי השכונה והנציגות החרדית בעירייה. בתגובה הוחלט לא להעביר את המבנה לגן הילדות החרדיות וזאת למרות כי התושבים החרדים שיגרו מכתב נגדי.

הבוקר (ב) יצאו ההורים להפגין ברחובה של עיר יחד עם התלמידות נגד כך שעיריית ירושלים וראש העיר העומד בראשה מתעלם מכך שאין ברשותם מקום לימודים מסודר מאז פתיחת שנת הלימודים.

בעניין גני הילדות הגיבה העירייה: "אגף מנח"ח שוקד על פתרון מוסכם למתן מענה לצרכי התלמידות. כאשר יבוא הדבר לכדי סיכום תצא הודעה בנושא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}