כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הנשיא לגלעד: "נרגש לפגוש אותך חי ובריא"

שמעון פרס ביקר בבית משפחת שליט במצפה הילה וקיים מפגש אישי עם גלעד והוריו, אביבה ונועם שליט • כל החיים לפנייך, אתה יכול לעשות ולהשיג היום ובעתיד כל דבר שתרצה"

הנשיא לגלעד: "נרגש לפגוש אותך חי ובריא"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר הבוקר (ב) בבית משפחת שליט במצפה הילה וקיים מפגש אישי עם גלעד והוריו, אביבה ונועם שליט.

גלעד והוריו חיכו לנשיא בפתח הבית, לחצו את ידו בחום - והנשיא חיבק את גלעד ואמר: "אין לך מושג עד כמה אני נרגש לפגוש אותך כאן בביתך חי, בריא ושלם".

הנשיא ביקש להעביר לגלעד את תחושת השמחה שאחזה בעם עת חזר מהשבי הממושך. "העם כולו עקב אחריך בדאגה, חשבנו מה עובר עליך, לבד, בחושך, כיצד אתה מצליח להתמודד עם הניתוק והבדידות, עם חוסר הוודאות. מאיפה הכוחות הנהדרים הללו שלך. כאיש, כבן אדם, עברת מבחן של שבי קשה שלא הרבה אנשים היו מסוגלים לעבור. תדע גלעד שהעם כולו, מהגיל הרך ועד ותיקיו התגייס להחזרתך. הייתה זו התגייסות ממעמקים של אהבה ומסירות וחזרתך הביתה היא אירוע אישי ולאומי בלתי רגיל. יכולנו כולנו כשירדת מהמסוק לנשום לרווחה. אני יודע שהתקופה שעברת בשבי תבעה ממך כוחות נפש אדירים ובאתי להביע בפנייך את גאוותי ואת גאוותו של עם שלם על כושר עמידתך בתנאי שבי כה קשים".

הנשיא פנה לגלעד ואמר לו: "גלעד חזק ואמץ, כל החיים לפנייך, אתה יכול לעשות ולהשיג היום ובעתיד כל דבר שתרצה".

אחר כך פנה גם להורים, נועם ואביבה, ואמר להם: "אני רוצה לומר לכם אביבה ונועם עד כמה כיבדתי את המאבק שניהלתם. לא נעלמו מעיני הקשיים עמם התמודדתם, אני שמח שהייתם עקשנים, לא הרפיתם לרגע ואיתכם צוות אדיר של מתנדבים. הייתה זו התעוררות ספונטנית של עם המבקש להחזיר את בנו הביתה".


גלעד הודה לנשיא "על כל התמיכה והסיוע שהענקת למשפחתי", כשנועם אביו מצטרף לדבריו. "אנו מעריכים ומודים לך על כל מה שעשית כל השנים הללו, אנו יודעים היטב שהיית מעורב מאחורי הקלעים והיינו זקוקים לכל התמיכה שהיינו יכולים לקבל".

אביבה, האם, בחרה לחזק את דברי הנשיא על עמידתו של גלעד בשבי ואמרה: "גלעד הוא גיבור אמיתי". גם היא הודתה לנשיא "על כך שהגעת אלינו לביתנו ועל המילים החמות לגלעד".

אחר כך שבה והודתה "לראש הממשלה שקיבל החלטה אמיצה להחזיר את גלעד לחיים והוכיח שערבות הדדית היא לא רק מילים חלולות אלא ערך ונראה לי שכל עם ישראל מודה על כך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}