כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברזילי זכה ברוב בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין; השליטה במועצה הארצית - לגיא-רון

מחנהו של ברזילי כולל 9 חברים בוועד המרכזי, לעומת 8 חברים המזוהים עם יריבו וקודמו בתפקיד עו"ד יורי גיא-רון

  • כ"ו תשרי התשע"ב
ברזילי זכה ברוב בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין; השליטה במועצה הארצית - לגיא-רון



לאחר לא מעט מאבקים פנימיים, ישיבות שנדחו ברגע האחרון ואפילו עתירה מנהלית שהתנהלה בבית המשפט, זכה אתמול ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי ברוב בוועד המרכזי. מחנהו של ברזילי כולל 9 חברים בוועד המרכזי, לעומת 8 חברים המזוהים עם יריבו וקודמו בתפקיד, עו"ד יורי גיא-רון.

הוועד המרכזי הינו המוסד האמון על הביצוע הלכה למעשה של מדיניות הנקבעת על ידי ראש הלשכה והקואליציה שנבחרה, ובידו כל הסמכויות של הלשכה שלא יוחדו למוסד אחר ממוסדותיה של הלשכה. השגת הרוב, מסבירים בלשכה, תבסס את מעמדו ויכולתו לנהל את לשכת עורכי הדין בארבע השנים הקרובות.

עם זאת, נראה כי את השליטה במועצה הארצית של הלשכה השיג יורי גיא-רון, כך שברזילי יאלץ לחלוק עימו את השליטה במוסדות המרכזיים. לתפקיד יו"ר המועצה הארצית נבחר נציגו של גיא-רון, עו"ד צבי פירון, שגבר על נציגו של ברזילי, עו"ד עמוס ון-אמדן. תפקידה של המועצה הארצית על פי חוק הינה גיבוש תקציב הלשכה, קביעת דמי החבר השנתיים וכן התקנת כללים. כמו כן למועצה מוקנית מכוח חוק תפקיד נוסף, של מינוי נציגים של הלשכה לוועדות סטטוטוריות - בתוכם הוועדה למינוי שופטים ודיינים. משמעות הדבר היא שלגיא-רון תהיה שליטה על בחירת נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים, האמורה להתכנס בדצמבר.

עו"ד דורון ברזילי מסר בתגובה: "בחירת המוסדות לרבות מינוי נציגי הועד המרכזי נותנים את האות לתחילתה של דרך חדשה בלשכת עורכי הדין. בכוונתי להוביל את לשכת עורכי הדין ב 4 השנים הקרובות לאותם יעדים ומטרות עליהן הצהרנו, דוגמת המאבק לשיפור רמת ואיכות המקצוע, מניעת הסגת גבול המקצוע לצד נושאים הנוגעים לרווחתם של עורכי הדין בישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}