כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רעידה בטורקיה • ארדואן: "כמעט כל הבתים בכפרים נהרסו"

ראש הממשלה הטורקי הגיע לפנות בוקר לאיזור הרעש והבחין בניצולים מחפשים את קרוביהם בעלטה • מספר ההרוגים - לפחות 217 • מספר הנעדרים - אינו ידוע

טורקיה לאחר רעש האדמה
טורקיה לאחר רעש האדמה

מספר ההרוגים הרשמי ברעידת האדמה שפקדה אתמול (א) את מזרח טורקיה עומד על לפחות 217 בני אדם – 100 בעיר ואן ו-117 בעיירה ארקיס, אולם כוחות ההצלה עדיין לא יודעים כמה בני אדם קבורים מתחת להריסות.

עוד בנושא:
"הצילו! אלפים מתחת להריסות" • וידאו

לפנות בוקר הגיע ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, לבקר באזור האסון והביע חשש לגורלם של הלכודים ותושבי הכפרים הסמוכים שטרם קיבלו עזרה ראשונית.

ארדואן כינס מסיבת עיתונאים ואמר כי מספר הנעדרים תחת הבניינים שקרסו אינו ידוע.

לדבריו, גם היקף ההרס הוא נתון שאינו ניתן לפענוח בשלב זה. "כיוון שהבניינים עשויים מחומר, הם פגיעים יותר בכל הקשור לרעשי אדמה", אמר ארדואן על הבתים באזורים הכפריים. "אני חייב לומר שכמעט כל הבתים בכפרים - הרוסים".

במהלך הלילה האחרון נמשכו הניסיונות לחלץ ניצולים. 1,275 חברי צוותים של חילוץ והצלה מ-38מחוזות בטורקיה נשלחו לאזור כדי לסייע. במקביל הוקמו בתי חולים ניידים כדי לסייע
לניצולים שנשארו ללא קורת גג.

הטמפרטורה ששררה במהלך הלילה בעיר הקשתה על הניצולים חסרי הבית לשרוד. הם התאגדו בקבוצות סביב מדורות אש. אחרים חיפשו ברחובות העיר, תחת עלטה, את קרוביהם הנעדרים והשתתפו במאמצי החילוץ.

העובדה שקווי חשמל ותקשורת באזור אינם פועלים כתוצאה מהרעש, הקשתה לאורך כל הלילה על מאמצי החילוץ. עם עלות השחר, מימדי ההרס נראו שוב בבירור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}