כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פגישה חשאית: על מה שוחחו ראש הממשלה והגר"ע יוסף • הסיפור האמיתי

לאחר שורת דחיות ומסע הטעייה, עלה בנימין נתניהו לביתו של הגר"ע יוסף בהר נוף • רשמית נועדה הפגישה לאפשר לנתניהו להודות לגר"ע על תמיכתו בעיסקת שליט ולקבל ברכה ליום הולדתו ה-62 • למעשה עלה לדיון נושא שחרורו של פולארד • שרי רוט על אחורי הקלעים של הפגישה • וידאו ותמונות

נתניהו בחדרו של הגר"ע יוסף, לצד השרים אלי ישי ואריאל אטיאס
נתניהו בחדרו של הגר"ע יוסף, לצד השרים אלי ישי ואריאל אטיאס

אחרי דחיות חוזרות ונשנות הגיע הערב (א) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל ביתו של הגר"ע יוסף בהר נוף, לפגישה שאת תוכנה מעדיפים בש"ס, כמו גם בלשכת ראש הממשלה, לשמור בחשאיות.

באופן רשמי נמסר, כי מטרת הפגישה הייתה להודות לנשיא מועצת החכמים על תמיכתו בעיסקת שליט ועל הוראתו לשרי ש"ס להצביע בעדה בממשלה. הרב גם בירך את נתניהו לרגל יום הולדתו ה-62.

אך ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נושא הדיון היה המרגל הישראלי יונתן פולארד, הכלוא כבר חצי יובל בבית כלא בארצות הברית - והאפשרות לשחררו.




האם כמו בעיסקת שליט - אז הגיע מספר פעמים שר הביטחון אל הגר"ע - מתכנן נתניהו לבצע מהלך שיוביל לשחרורו של פולארד מהכלא? ימים יגידו.

במקור תוכננה הפגישה להתקיים בשעות הצהרים של הושענא רבא. אלא שדבר קיומה דלף לתקשורת, והיא נדחתה מסיבות ביטחוניות לשעה 22:30 הלילה.

בשלב מסוים הוזזה הפגישה לשעה 23:00, אבל כלי התקשורת - ששמו לב שמאהל הביטחון עדיין שוכן קבע ליד פתח בית הרב - המשיכו לעקוב.

תרגיל ההסחה היה הפתרון: מלשכת ראש הממשלה, כמו גם מדוברות השר אלי ישי, הופצו הודעות לתקשורת, לפיהן הפגישה מבוטלת - ובחסות הודעות אלו הגיע נתניהו - והפגישה יצאה לדרך.

נתניהו נכנס דרך כניסה אחורית, בעוד עיתונאים רבים עומדים ליד פתח הבית ומצפים לבואו.
כשנכנס היה הרב עסוק בלימודו, כשספרים רבים פזורים לו על השולחן. הוא אפילו לא שם לב לכך שראש הממשלה כבר נכנס אל החדר, והאחרון עמד והביט משתומם במחזה ממתין בסבלנות.

בניגוד לשמועות, בפגישה לא נכחו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. השתתפו בה מלבד נתניהו, גם השרים אלי ישי ואריאל אטיאס.

הפגישה התארכה יותר משעה, והסתיימה לקראת חצות הלילה.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}