כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"הצילו! אלפים מתחת להריסות" • וידאו

רעידת אדמה בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר הכתה בצפון-מזרח טורקיה על גבול איראן • חשש שמספר ההרוגים יגיע לאלף • צפו בווידאו מרגעי הרעידה

רעידת האדמה בעיר ואן
רעידת האדמה בעיר ואן

רעידת אדמה בעוצמה של 7.3 דרגות בסולם ריכטר פקדה היום (א') את צפון-מזרח טורקיה, לא הרחק מהגבול עם איראן.

על פי הדיווחים, בניינים רבים קרסו, מניין הקורבנות עומד כרגע על 85 אך קיים חשש כבד כי מניין הקורבנות יהיה גבוה יותר. בצה"ל כבר נערכים לאפשרות שתינתן הוראה להוציא משלחת סיוע.

מדינות רבות, ביניהן סין, נאט"ו וישראל הציעו את עזרתן אך היא נדחתה.

המרכז הגיאולוגי האמריקאי מסר כי הרעידה בעוצמה 7.2 התרחשה במרחק של 19 ק"מ מהעיר ואן ובעומק של 20 ק"מ. כלי התקשורת דיווחו כי הרעש, שנמשך קרוב ל-25 שניות, הורגש גם במרחק של 200 ק"מ ממרכזו וכי היו כמה רעידות משנה.

סוכנות הידיעות אנטוליה מסרה כי בניינים קרסו במרכזה של ואן וכי כוחות ההצלה מנסים להגיע לאנשים שנלכדו מתחת להריסות של בניין בן שבע קומות. עד כה נמסר על לפחות 50 פצועים, אבל ההערכות הן כי המספרים גבוהים יותר.

הסהר האדום דיווח כי ישנם נפגעים בואן וביישובים הסמוכים, וכי לפחות 25 בנייני מגורים קרסו בנוסף לבניין מעונות סטודנטים בעיר ארג'יש.

"שני בניינים קרסו בואן, אבל מערכת הטלפונים משותקת בגלל הפאניקה ואנחנו לא יכולים להעריך את כל הנזקים באופן מיידי", אמר ראש העיר, בקיר קאיה, לרשת הטלוויזיה NTV.

"יש כל כך הרבה הרוגים. כמה בניינים קרסו, יש יותר מדי הרס", הוסיף זולפיקר ארפוגלו, ראש העיר של ארקיס. "אנחנו צריכים סיוע מיידי, אנחנו צריכים אנשי רפואה".

ערוצי החדשות בטורקיה תיעדו את המחלצים בעיר ארקיס, המנסים לאתר ניצולים בין הריסותיו של בניין בן שמונה קומות. דיירי הבית נאספו סביב ההריסות, בתקווה למצוא את יקיריהם ששרדו את האסון: "אשתי ובני נמצאים בפנים! ילדי בן הארבעה חודשים לכוד בהריסות!", בכה גבר צעיר בפני מצלמות הטלוויזיה.

עדי ראייה סיפרו כי הרחובות התמלאו בהריסות, כאשר גגות מבנים וארובות קרסו וקירות בניינים ניזוקו. קווי הטלפון וזרם החשמל באזורים שנפגעו יצאו מכלל פעולה והאמבולנסים מנסים לפנות את הנפגעים.

בשנה שעברה נהרגו 57 בני אדם ברעידת אדמה חזקה שפקדה את מחוז אלאזיג שבמזרח המדינה האיסלאמית. מוקד הרעש היה כ-43 קילומטרים מערבית לעיירה בינגול, בעוצמה של כ-6 דרגות בסולם ריכטר. לפחות 60 בני אדם נפצעו ברעש.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}