כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'אתרא קדישא' מחללת קברים בנשר • תיעוד

במחצבה הסמוכה לרמלה חופרים בקברי יהודים בהסתמך על היתר ספציפי שניתן לפני 7 שנים • במענה לפניית הרבנים, מגלגלים 'אתרא קדישא' והרב מנחם אקשטיין את האחריות

החפירות בנשר. צילום: האגודה למניעת חילולי קברים
החפירות בנשר. צילום: האגודה למניעת חילולי קברים

זה תקופה ארוכה שבמחצבת נשר, הסמוכה לרמלה, נערכות חפירות בפיקוח, כביכול.

לפני יותר מ-7 שנים התיר הגר"ש וואזנר לחפור במקום בפיקוח הדוק בשל החשש לקריסתה של מערת קבורה המתנשאת לגובה של 17 מטר כתוצאה מהגשמים והרוחות.

בתמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', נראה כי בימים האחרונים נמשכות החפירות במחצבה במלוא העוצמה תוך כדי חילול קברי יהודים שנמצאים במקום, וזאת למרות "הפיקוח ההדוק" וחרף העובדה כי ההיתר של הרב ואזנר ניתן לתקופה קצרה.

אז מי אחראי לחפירות?

בשיחה עם גורם ב'אתרא קדישא', הוא אומר כי לארגון שתפקידו לשמור על חילולי קברים אין ולא היה קשר לחפירות במחצבת נשר. "מדובר באנשים פרטיים הפועלים מטעם עצמם או מטעם 'פרויקט נשר'", אמר הגורם.

בשיחה עם הרב מנחם מנדל אקשטיין, קבלן עצמאי המומחה לחפירות קברים בפיקוח, הוא מפנה אותנו ל'אתרא קדישא' ולגורמים אחרים בטענה כי "ישנם גורמים המוסמכים לענות ואני לא מגיב".

אנשי 'האגודה למניעת חילולי קברים' פנו לגר"ש וואזנר ולרבני 'העדה החרדית'. הרבנים דרשו מ'אתרא קדישא' ומהרב אקשטיין תשובות, אך כל אחד מהם גלגל את האחריות לפתחו של השני.

אולם, בשיחות לא רשמיות, הודו בארגון 'אתרא קדישא' כי החפירות אכן מתבצעות על ידי שלוחיהם. "הם יודעים לעשות את העבודה", אמרו לנו.





























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}