כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בית המשפט: 12 שנות מאסר לטל מור

מור הורשע בהריגת רוכב האופניים שניאור חשין • בנוסף ל-12 שנות מאסר, יחוייב לפצות את המשפחה ב-30 אלף ש"ח • פרקליטיו של הדורס: "נערער לעליון, יהיה קרקס"

תאונה קטלנית. צילום ארכיון
תאונה קטלנית. צילום ארכיון

הבוקר (א) נגזרו בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה 12 שנות מאסר בפועל על טל מור, מי שהורשע בהריגתו של רוכב האופניים שניאור חשין - בנו של השופט מישאל חשין.

כמו כן נגזר כי מור יפצה את בני משפחת חשין ב-30 אלף שקלים.

היה זה בחודש יוני האחרון. חשין רכב על אופניו בשעת בוקר מוקדמת בסמוך למחלף קסם.

מור, שהיה בדרכו לביתו בצפון כשהוא שיכור לגמרי פגע ברוכב האופניים וגרר אותו לאורך עשרות מטרים. אחר כך ברח מהשטח מבלי להגיש עזרה לפצוע, שמת אחר כך מפצעיו כשהוא מותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

כבר לפני מספר שבועות דחה השופט את גרסת הנאשם וקבע כי הסברו "מופרך וילדותי" וכי ההתרשמות ממנו "איננה חיובית".
~הוא תיאר את מעשיו של מור באותו יום בו התרחשה התאונה: "הוא נוטל את הגה מכוניתו בידיו, לאחר ליל הוללות, כשהוא רווי אלכוהול סם ובשעה שהיה ללא שינה קודם לכן, מזה כ-18 שעות, ויוצא לדרכו. התוצאה היתה צפויה, כתסריט שסופו ידוע מראש. במהלך הנסיעה הזו לביתו שבצפון, מכריעים אותו העייפות ותוצאות השתייה, שאליהן מצטרפת גם השפעת הסם בו עשה שימוש... חוסר האחריות וקלות הדעת שלו זועקים מיד כאשר הוא עולה על רכבו, כדי לנהוג בו במצב כזה".

"מזוג מאושר עם חלומות ותוכניות, הפכתי לאלמנה ואם לשלושה יתומים. בלתי אפשרי עבורי לתאר את התהפוכות שעברנו. נותרנו פגועים ושבורים. שום דבר לא אותו דבר, אין בכוחנו להשלים עם הפרידה משניאור. איננו יודעים אם נוכל אי פעם", אמרה רעייתו של מור, דנית, במהלך עדותה במשפט.מור, מצידו, שב ומירר בבכי כשהוא מתעקש על כך שלא ידע כי פגע באיש.

גם לאחר מתן גזר הדין המשיכו בני משפחתו של מור להתעקש על כך ש"הבנאדם שהרג את חשין מסתובב חופשי וצוחק" וכי בנם אינו אשם. "אנחנו נערער לעליון וזה יהיה עוד קרקס, כי כל חברי השופט חשין יושבים בעליון", אמר.

לדברי ח"כ זאב בילסקי מ'קדימה', מי שנלחם בנושא ללא לאות ואף הצליח להביא לחקיקת חוק המחמיר עם עוברי עבירת "פגע וברח": "גזר דין זה זה מהווה מסר חד וברור לפוגעי 'פגע וברח' כי עדיף לעצור ולהושיט עזרה ולא להסתלק מהמקום ולהמציא תירוצים שלא יתקבלו על ידי בית המשפט.אני משוכנע שהחקיקה החדשה והמחמירה, הקוראת להחמיר ענישה עם פוגעי עבירות הפקרה תחזק את המסר אותו העביר בית המשפט היום ותסייע בצמצום הנגע של 'פגע וברח'", דברי בילסקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}