כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לבני תוקפת את עסקת שליט: "חיזוק לחמאס"

לפני שובו של החייל החטוף, שחררה 'קדימה' הודעת תמיכה, אך כעת משמיעה ציפי לבני קולות אחרים • 'הליכוד': "לבני לא יודעת מהי אחריות ופועלת משיקולים פוליטיים"

כולם מבינים. לבני
כולם מבינים. לבני

זה היה צפוי מראש. כשוך החגיגות לחזרת החייל השבוי גלעד שליט הביתה - נפתח מטר הביקורת.

הבוקר (א) הייתה זו יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שהביעה את התנגדותה לעסקה.

בעוד לפני חזרתו של שליט הביתה שחררה 'קדימה' הודעה לפיה לבני 'מכבדת' את העסקה, הבוקר היא שולפת את דעתה האמיתית, אותה שמרה לעצמה כפי הנראה כדי לכבד את משפחת החייל החטוף וכדי שלא לחבל בחגיגות השמחה לרגל שובו.

"חמאס התחזק בעקבות העסקה וקיבל לגיטימיות. גם התומכים בעסקה מבינים זאת", אמרה, והוסיפה כי "ישראל מאבדת היום את כושר ההרתעה שלה, כשחמאס יורה מעזה היא לא מסוגלת לפעול נגדו כפי שעשתה בעבר".

בליכוד לא 'נשארים חייבים' וממהרים להגיב לדבריה בחריפות. תחילה מזכירים לה את העובדה שבעוד שכל עם ישראל התרגש משובו של גלעד הביתה בחרה היא לשהות בחו"ל.

"לבני היא פוליטיקאית פחדנית שלא דיברה כשהיה צריך. כנראה היא שכחה שגלעד שליט נפל בשבי כשהיא היתה שרה בכירה בממשלה. כנראה גם שכחה שנכשלה בהשבתו הביתה, עד להכרעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב אותו למשפחתו ולמדינת ישראל. לבני אינה יודעת מהי אחריות ופועלת משיקולים פוליטיים שאינם מקובלים גם על חברי מפלגתה. לבני התעוררה כמו תמיד מאוחר מדי ועדיף היה שתמשיך בשתיקתה", דברי דוברות הליכוד.

האבסורד הגדול אותו מצליחה הפוליטיקה לייצר מתגלה במתן השבחים אותם מעניק יו"ר ארגון נפגעי טרור "אלמגור", מאיר אינדור. "אני אומר זאת בצער, ומוכן לספר סודות מהחדר-איך הם דיברו כל תוקפיה מהלכוד כשנפגשו עם נפגעי טרור ואיך עושים כעת תפנית", הוא אומר ל"בחדרי חרדים".

לדברי אינדור, האשה הזו מפתיעה אותי ביושרה בסוגיה זאת. היא בעקביות התנגדה לעסקה גם בהיותה שרת החוץ-, גם כשסירבה- לפני מספר חודשים-לחתום על עצומה של מטה שליט הקוראית לנתניהו לבצע עסקה".
.
אינדור מדגיש כי הוא אומר את הדברים "למרות היותה מהשמאל". ובכל זאת, "בסוגיה זו הייתה עניינית כמו רבים אחרים בשמאל שגילו יותר יושרה מה'ניציים' שכעת הצטרפו ל'דעת הקהל', ה'קמפיין' -הפסטיבל התקשורתי וצפיות התקשורת".

באומץ לב מודה אינדור כי בעצם מתן השבחים הוא "שורף קשרים עם כמה מחברי התוקפים", אבל, הוא ממשיך ואומר, "צריך להיות ישר דרך גם במאבקים צבוריים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}