כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מאה שערים: צעדה מעורבת נחסמה • חרדים נעצרו

התפרעויות במאה שערים: פרובוקטרים נכנסו לשכונה, בליווי תקשורת, כדי להתסיס את האווירה • הצעדה המעורבת נבלמה באלימות • כוחות משטרה הותקפו - 2 חרדים נעצרו

העימותים הערב במאה שערים. צילום: פלאש 90
העימותים הערב במאה שערים. צילום: פלאש 90



כ-20 פעילי שמאל, מתנועת 'ארץ ישראל החופשית', הגיעו מיד עם צאת השבת כדי להפגין נגד מחיצות ההפרדה שהוצבו במהלך ימי חג הסוכות ברחובות המרכזים במאה שערים.

המפגינים נחסמו בכניסה לשכונה הירושלמית, כשניסו לקיים צעדה משותפת לגברים ונשים, על ידי קבוצה מחסידות תולדות אהרון, שבאו למחות נגד הפרובוקציה.

בין שתי הקבוצות התפתחה תגרת ידיים, שכללה זריקת חפצים לכל עבר. לטענת עדי ראייה, הפעילים החילונים הגיעו מלווים בכלי תקשורת, שהגיעו לתעד את 'התפרעות' החרדים נגד הפרובוקציה היזומה.

אחד מעדי הראייה סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על שהתרחש: "ראיתי קבוצה של 20 אנשים, שכללה גברים ונשים, מלווים בכלי תקשורת, מתקרבת לפתחה של שכונת מאה שערים.

"לטענתם, הם באו למחות על ההפרדה בשכונה במהלך ימי החג. הם טענו שמדובר בכפייה דתית ויזמו עימות מכוון. הקבוצות התפזרו, אבל עדיין ניתן לראות סקרנים המתגודדים במקום. המשטרה התערבה ופיזרה את הקבוצות כל אחת למקומה. אם לא הייתה התערבות של המשטרה, זה היה יכול להיגמר בפצועים".

בג"ץ דן במהלך ימי החג בעתירה שהגישה חברת מועצת העיר ירושלים, רחל עזריה, נגד מחיצות ההפרדה בשכונת מאה שערים. נציגי העירייה והמשטרה טענו כי ההפרדה נועדה לעשות סדר בין ההמון ההולך ברחובות השכונה לבין התחבורה הציבורית.

בג"ץ קבע כי השנה לא יוסרו המחיצות אלא אחרי החג, אולם בשנים הבאות מציבי הגדרות יצטרכו לבקש היתר מיוחד מעיריית ירושלים להצבתם.

בעקבות הגשת העתירה, פיטר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, את חברת המועצה מתפקידיה ושלל את סמכויותיה.

לאחר שקבוצת 'ארץ ישראל החופשית' עזבה את השכונה המשיכו ההתפרעויות. כוחות המשטרה שהגיעו לשכונה הותקפו באבנים, שמן ובקבוקים. המשטרה עצרה שני מפגינים חרדים ברחוב מאה שערים.

המשטרה פיזרה את המפגינים עם מכתזי"ת.

לפי עדי ראייה - וללא שנמצא לכך אימות ממקור אחר - נזרקו רימוני הלם בחצר בית המדרש של חסידות תולדות אהרון.

ההפגנות במאה שערים • צילום: חדשות 24





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}