כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הכנסת אורחים 'קרליבך' - נסגרה • הסיבה: אלימות

קבוצת חסידים השוהה בשבתות האחרונות במירון דורשת באלימות מהנהלת ההכנסת אורחים פריטים ומוצרי מזון • בתגובה לא חולק השבת אוכל לעשרות משפחות

מבט מהכנסת אורחים לציון הרשב"י. צילום ארכיון: בועז בן ארי
מבט מהכנסת אורחים לציון הרשב"י. צילום ארכיון: בועז בן ארי

עשרות משפחות שפקדו בשבת האחרונה את היישוב מירון כדי להתפלל על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי, נתקלו בדלתות סגורות של אולם 'הכנסת אורחים קרליבך'. לאחר שהתמונה התבהרה, והמשפחות הבינו בשל מי הסער, התפתחה תגרה של ממש במקום.

'הכנסת האורחים קרליבך' מארחת מידי שבת את השוהים במירון. בשבועות האחרונים נתקלים האחראים בפרובוקציות יזומות מצד קבוצה המגיעה להתארח ביישוב בקביעות.

"הם רצו להוציא ספסלים, אוכל, כלים חד-פעמיים וכל מיני דברים שאנחנו משתדלים להעניק לאורחי המקום, אך לא יכולים להענות לדרישות האלו מצד כל אדם באשר הוא", מספר אחראי המקום בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

כשראו החסידים כי אינם משיגים את מבוקשם, התעוררה מהומה במקום - והקבוצה החלה להפליא את מכותיה באנשי החסד.

בשבת בבוקר סירבו האחראים לפתוח את הכנסת האורחים, בטענה כי הם פוחדים ממהומות מצד הפרובוקטרים. חסידים נוספים ששהו ביישוב, הביעו את מורת רוחם מהטרור שאותה קבוצה משליטה במקום.

אחד מבני החבורה האלימה תפס את אחד הבחורים השוהים בקביעות על ציונו של רשב"י, וניסה להוציא ממנו באלימות מידע על מקום הימצאם של האחראים על הכנסת האורחים.

בהנהלת הארגון מתכוננים להגיש תלונה למשטרה כנגד הפורעים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}