כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברוקלין סוערת: האם קו 110 יישאר מהדרין?

קו 110 שבין בורו-פארק לוויליאמסבורג הוא מקווי המהדרין הראשונים בעולם • עתה, בעקבות מהומה תקשורתית, הורה ראש העיר מייקל בלומברג להפסיק את ההפרדה באוטובוס

אוטובוס ניו יורקי. צילום: ארכיון
אוטובוס ניו יורקי. צילום: ארכיון

בניו-יורק פרץ מאבק על ההפרדה באוטובוס קו 110 הנוסע בברוקלין בין בורו-פארק לוויליאמסבורג.

האוטובוס מופעל בזיכיון של העירייה בידי "תאגיד התחבורה הפרטי", מאז שנת 1973, ומאז ומעולם ננקטה בו הפרדה בין גברים לנשים. באוטובוס אף קיים שילוט המורה לנשים לשבת מאחור.

אלא שהשבוע פרסם העלון של בית הספר לעיתונות שליד אוניברסיטת קולומביה כי עיתונאית שנסעה על הקו, התיישבה בקדמת האוטובוס והתבקשה לקום ממקומה ולגשת לאחור. הסיפור זכה לתהודה רבה והגיע לידיעתו של ראש העיר מייקל בלומברג והלה מיהר להורות על ביטול ההפרדה.

אגף התחבורה שלח מכתב למפעילת האוטובוס, בו היא נדרשה להציג כל תלונה שהתקבלה אצלם בעבר אודות הנוהג, ובנוסף להסביר כיצד הם מתכוננים למנוע הפלייה עתידית בקו האוטובוס אותו הם מפעילים.

ראש העיר, גם מיהר לקיים מסיבת עיתונאים ואמר כי "מובן מאליו שהפרדה בין נשים לגברים אינה מותרת באוטובוסים ציבוריים. אם אנשים פרטיים רוצים אוטובוס פרטי שישכרו אוטובוס ויעשו בו מה שהם רוצים".

דובר מחלקת התחבורה של ניו יורק, סט סולומונו, אמר כי "קו בי 110 אמור להיות נגיש וזמין לכולם, לא יתכן שתהיה בו אפליה מכל סוג".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}