כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סוף עידן הרודן • "אל תירו אל תירו", צעק קדאפי • וידאו

צהלות שמחה בלוב ובעולם המערבי • שליט לוב, מועמר קדאפי חוסל על ידי כוחות המורדים • הוא נלכד בביוב בעיר הולדתו סירת - ונרצח • צפו בווידאו מרגעיו האחרונים

מועמר קדאפי
מועמר קדאפי



סוף עידן קדאפי: ממשלת לוב החדשה הודיעה היום (ה) כי מועמר קדאפי, האיש ששלט במדינה למעלה מ-40 שנה, נלכד בידי כוחות המורדים לשעבר ומת. בריטניה אישרה את הידיעה.

השליט נהרג בבסירת, עיר הולדתו. טרם ידוע בוודאות כיצד נהרג.

"חיכינו לרגע הזה זמן רב", אמר ראש הממשלה הזמנית, מחמוד ג'יבריל במסיבת עיתונאים בטריפולי, "מועמר קדאפי נהרג". מנהיגי אירופה בירכו על "סיומו של עידן רודנות ודיכוי בלוב".




אחד הלוחמים סיפר לסוכנות רויטרס כי היה עד לתפיסתו של קדאפי, שנמצא בתוך בור ניקוז באדמה: "הוא צעק אל תירו אל תירו", אמר להם.

כפי שמתבר עתה, לפני מעצרו ומותו, הספיק קדאפי להגיד את המילים הבאות: "מה קרה? מה קרה?". הוא פנה אל המורדים שתפסו אותו ואמר להם: "הוי ילדיי, האם אתם הורגים אותי? הוי בניי, אני קדאפי. אני המפקד. מה אתם עושים?".

קדאפי היה המום ונתפס כשהוא פצוע. אחד המורדים ירה בו כדור בראשו. גופתו נמצאת כרגע במסגד והיא תיקבר במקום בלתי ידוע.

קדאפי כנראה נהרג בעת שניסה לברוח מסירת בשיירה, השיירה הותקפה והוא מיהר להסתתר בתעלת ניקוז לצד הדרך. לפי טענות המורדים נהרגו גם בנו של קדאפי, מועתצם, מפקד כוחותיו של קדאפי, אבו-בקר יונוס ג'בר, מפקד המודיעין, עבדאללה אל-סנוסי ויד ימינו של קדאפי, מנסור דאו.

קדאפי במותוצילום: קדאפי במותו
קדאפי במותו


מועמר קדאפי: הרגעים האחרונים

המונים יצאו לרחובות הערים לחגוג את מותו של העריץ לשעבר. קריאות "אללה אכבר" וירי שמחה נשמעו ברחבי טריפולי, ותושבים רקדו ברחובות. כעת מקווים תושבי לוב כי הקרבות ייפסקו כליל ושקט ישרור באזור לאחר חודשים ארוכים של לחימה עקובה מדם.

קדאפי הוכרז מבוקש בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בחשד לפשעי מלחמה, בשל פקודות להרוג אזרחים, והסתתר מאז ששלטונו בבירה טריפולי הופל סופית ב-23 באוגוסט, אחרי 42 שנים.

לפי הערכות המורדים, כ-50 אלף בני אדם נהרגו בלוב - מאז תחילת ההתקוממות נגד קדאפי. אף מהפכה אחרת בעולם הערבי בשנה האחרונה לא גבתה מחיר דמים אדיר כזה. עם זאת, עדיין אין אימות חיצוני ובלתי-תלוי להערכות האלה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}