י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

המחאה: "הבואש הגיע וכל המפגינים נמלטו"

פרשת התינוק • למרות שבג"צ אישר את נתיחת הגופה, ולמרות מעצר ההורים, הפגנות המחאה דלילות ופוזרו מיד. כתב 'בחדרי' שנכח בהפגנה בירושלים, מספר: "אנשים חוששים לבגדי החג שלהם ונמלטו מיד כשהופיע בואש. חשדו בי שאני בלש"

הפגנה. נועם רבקין פנטון, פלאש90
הפגנה. נועם רבקין פנטון, פלאש90



פרשת התינוק: בג"צ הורה על נתיחת התינוק והפגנות פרצו בירושלים. מאות מפגינים חסמו את צומת בר אילן-צפניה בירושלים הערב (שלישי), במחאה נגד מעצר ההורים ואישור בג"צ לנתח את הגופה של התינוק שנמצא ללא רוח חיים בג'קוזי במלון באשדוד.

בג"ץ דחה את עתירת משפחת התינוק, ואפשר את הנתיחה אך הורה לעשות זאת בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. השופטים הדגישו כי הם נותנים את דעתם לטענות של הסנגורים עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

עם ההחלטה החלו הפגנות בירושלים במספר מוקדים, כאשר המוקד העיקר היה בצומת בר אילן-צפניה, והמפגינים התעמתו עם שוטרים ונהגים.

הפגנה בירושלים בעקבות החלטת בגצ

צילום: מחאות החרדים הקיצונים

לאחר חסימת הציר המשטרה הביאה למקום בואש, שסילק את המפגינים.

יענקי פרבר כתב 'בחדרי' נכח במקום, ומספר: "הסקרנים נמלטו מיד מהמקום, מספר המפגינים ברחו גם הם, נשארו כמה בודדים שאותם המשטרה גררה בכוח למדרכה כשהם מלאים במים, מספר מפגינים נעצרו.

"יש לציין", הוא מוסיף, "שבהפגנות שמתקיימות בימים רגילים, מספר המפגינים שנשאר על הכביש ולא מפחד מהמים, הוא מגיע לעשרות, והמכתזית עושה את העבודה אך לא בשלמות.

"אני נוכחתי בהפגנה, כך גם בהפגנה אתמול. אך התמלאתי במים ונאלצתי לזרוק את הבגדים ולקנות חדשים מיד לאחר ההתזה.

"הפעם נקלעתי לתוך קהל המפגינים שמיד צעקו עלי: "חרד"ק בלש תוריד את האייפון". המפגינים לא האמינו שאני לא בלש, והכריחו אותי לעבור בדיקה על ידי אחד המפגינים שהורה להרים את החולצה כדי להוכיח שאיני נושא אקדח. לאחר מכן ההפגנה התנהלה כסדרה, המכתזית מגיעה וכולם בורחים".

למרות פיזור ההפגנה צפויות עוד מחאות במהלך הערב ומחר, על רקע מעצר ההורים ונתיחת התינוק.
הפגנות תינוק ניתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}