כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"דבר ראשון אכלנו ארוחת ערב" • שליט בנאום מרגש

אחרי 1,942 ימים קשים מנשוא, נעמד נועם שליט ברחבת ביתו במצפה-הילה, ואמר את המילים עליהם חלם במשך כל-כך הרבה זמן: "גלעד הגיע הביתה" • הנאום המלא והמרגש

נועם שליט במסיבת העיתונאים
נועם שליט במסיבת העיתונאים

הוא חיכה לבנו גלעד למעלה מחמש שנים, לא הפסיק להיאבק והיום זכה לרגע המיוחל: גלעד פתח את דלת הבית וחזר למצפה הילה.

במסיבת עיתונאים מאולתרת מחוץ לבית במצפה הילה, אמר נועם שליט בקול נרגש: "אנחנו מסייימים מסע ארוך, ארוך ומתיש, שהחל ב-2006 והסתיים אחרי חמש שנים וארבעה חודשים, באוקטובר 2011".

לשאלות עיתונאי ענה כי בנו סובל מכמה פגיעות, ובהן רסיסים, ואמר כי גלעד סיפר שהיחס של שוביו אליו השתפר עם השנים.

"גלעד חזר הביתה", אמר שליט את המילים הבלתי-נתפסות, "אחרי מאבק קשה וארוך, מאבק בטחנות רוח. אבל בסופו של דבר הצלחנו להחזיר אותו הביתה. הוא חזר, ירד במדרגות, נכנס בדלת ממנה יצא לפני 1,941 יום. גלעד מרגיש טוב, סובל מכמה פציעות קלות שסחב אותן בגלל אי טיפול מתאים - פציעות של רסיסים וכן השלכות של חוסר באור שמש".

"בשל הבידוד קשה לו להיחשף לאנשים, הוא יעבור תהליך של שיקום ואני מקווה שהתהליך הזה יהיה מהיר כמה שיותר ואנחנו מקווים שהוא יוכל לחזור לחיים הרגילים", הוסיף שליט האב וסיכם: "אנחנו בעצם יכולים להגיד שחווינו לידה מחדש של בן".

"אני רוצה להודות לציבור ולכל הקהל שהתאסף פה היום שבא לתמוך ולקבל את פניו של גלעד בצורה תומכת אוהבת וסולידרית. לצערי גלעד לא יוכל לצאת, אבל הודות לקפטן של היסעור שהביא אותנו, ושהסכים לעשות שני יעפים מעל המצפה, גלעד עמד בדלת הצוות, הסתכל למעלה, נופף לשלום וראה את כל ההמון ואת כל התמיכה שקיבל לאורך הדרכים ובתוך היישוב".

שליט סיפר כי הדבר הראשון שבני המשפחה עשו כשהגיעו הביתה, היה להתכנס סביב השולחן ולאכול ארוחת ערב, לאחר היום המתיש שעברו.

משפחת שליט, זכתה לקבלת פנים הראויה למאורע היסטורי. אלפים הריעו לגלעד, כמה תקעו בשופר ופתחו בקבוקי שמפניה, ורבים הזילו דמעות התרגשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}