ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ביהמ"ש אישר את נתיחת התינוק החרדי ונתן צו עיכוב ביצוע

בית משפט השלום באשקלון התיר לנתח את התינוק החרדי שטבע בג'קוזי במלון, אך לבקשת עוה"ד נתן עיכוב ביצוע על מנת שיוכלו להגיש ערר לבג"ץ • המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצר ההורים בעשרה ימים • הקנאים קוראים להפגנות

מחוץ לבית המשפט בעת הדיון
מחוץ לבית המשפט בעת הדיון



פרשת התינוק החרדי שנפטר בג'קוזי: בית משפט השלום באשקלון התיר לנתח את התינוק אך לבקשת עוה"ד של המחלקה המשפטית של זק"א, משה אלמליח, ביהמ"ש נתן עיכוב ביצוע על מנת שיוכלו להגיש ערר לבג"ץ.

בנוסף, המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצר ההורים בעשרה ימים.

הקנאים קוראים כעת להתאסף ב-12:45 בכיכר השבת, ומשם ייצאו להפגין. מבקשים להגיע ללא 'שטריימלך' ועם נעליים ישנות, ולהתכונן לבואש.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', החקירה נמצאת תחת צו איסור פרסום כך שלא נוכל להרחיב בפרטים, אך אתמול חלה התפתחות משמעותית בחקירה ולאור כך נעצרה אֵם התינוק.

הכל החל אתמול (שני) בשעות הצהרים. מעט לאחר השעה 12:00 דווח למד"א על תינוק בן חודש שטבע בג'קוזי בחדר מלון באשדוד. לאחר שבוצעו פעולות החייאה בתינוק, הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד תוך כדי פעולות החייאה, שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

מחוץ לבית המשפט. צילום - מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת

כפי שדווח ב'בחדרי', שוטרי משטרת לכיש הגיעו למלון ולאחר איסוף ראשוני של המידע הוחלט לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מות התינוק. אין מדובר במקרה חריג, שהרי כל מוות שיש לגביו חשד כי הוא אינו טבעי, המשטרה מבצעת חקירה, כדי לשלול או לאשש גרימת מוות ברשלנות או חמור מכך - רצח.

הדרך הקלה והבטוחה ביותר מבחינת משטרת ישראל, כדי לאשש או לשלול חשד כזה או אחר, היא נתיחה שלאחר המוות. אולם מבחינה הלכתית חל איסור לבצע נתיחה שכזו, מפני בזיון המת בביצוע הנתיחה, דבר הגורם צער לנפש המנוח.

בשנים האחרונות יש יותר יותר מכשירי MRI בבתי החולים, בין השאר בעקבות פעילות שר הבריאות יעקב ליצמן וארגון זק"א, מה שבדרך כלל יכול לספק את רשויות החוק, ובעיקר את בית המשפט, כדי להסתפק בתוצאות בדיקה זו ולהימנע מנתיחה שלאחר המוות, כפי שסוקר לא אחת ב'בחדרי'.

במקרה זה, אמו של התינוק נעצרה ובהמשך האב עוכב לחקירה. מדובר במשפחה המתגוררת בשכונה חרדית בירושלים ומשתייכת לקהילה חסידית. לבני הזוג ילד בן שבע, ולפני חודש נולד להם בן נוסף שאתמול נקבע מותו לאחר שככל הנראה טבע בג'קוזי.

צמד המילים "ניתוחי מתים", מקפיץ כל יהודי שכבוד המת חשוב לו, כשכאלו ישנם לא רק בקבוצות הקיצוניות במגזר. ישנם שפועלים בהפגנות, ישנם שפועלים בשתדלנות ויש את אלו שמתפללים. עם התפשטות השמועה על כך שהמשטרה מבקשת לבצע נתיחה שלאחר המוות, יצאו חרדים באוטובוס מבית שמש לעבר תחנת המשטרה באשדוד, שם ערכו הפגנה. במהלכה נעצרו 17 חשודים, כולם מבית שמש. לאחר שבמשטרה ביקשו להרגיע את הרוחות, שחררו את כולם, תוך שיחידות משטרה מלווים את האוטובוס אל מחוץ לגבולות העיר.

כאמור, לפני שעה קלה קיבל בית משפט השלום את בקשת המשטרה ואישר את נתיחת הגופה. כעת תערער המשפחה באמצעות עורך דינה על הקביעה בבג"ץ. במידה ובג"ץ לא יקבל את הערעור ויוחלט לבצע נתיחה בניגוד להלכה, צפויות מחאות בהשתתפות ציבור חרדי גדול, ולא רק של הקהילות הרגילות וחוגי 'העדה החרדית' שמפגינים באופן קבוע.

תוך כך, ביהמ"ש האריך עד ליום ראשון את מעצרו של האב. עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו של האב, אמר ל'בחדרי' בעקבות הארכת מעצרו של מרשו כי "המדובר בהארכת מעצר על תנאי. בית המשפט קבע שהיה משחרר את העצור עוד לפני כן, אולם הוא ממתין לתוצאה מסוימת של בדיקה פורנזית. אנחנו משוכנעים שהחשוד ישוחרר עוד לפני החג" אמר.

בית המשפט החליט להשאיר את צו איסור פרסום מחשש לפגיעות בחשודים ובנם בן ה-7.
התינוק החרדי גקוזי אשדוד ניתוחי מתים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד