כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אושפיזין דיוסף • המונים בקבר יוסף בשכם • גלריה

"יוסף הצדיק ישבור את רשעות הגויים" • המוני בני ישראל בראשות האדמו"ר מקאליב - עלו לציון יוסף הצדיק בשכם • שנה בדיוק לשיפוץ המחודש של מיתחם הקבר • גלריה

צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון

למעלה מ-3,000 מרחבי הארץ השתתפו אמש (ב) בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל "אושפיזין יוסף" בחג הסוכות.

הכניסה שתקיימה באישור וליווי צה"ל ואורגנה על ידי המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

בין הנכנסים רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יו"ר הליכוד העולמי ח"כ דני דנון ומשלחת של ראשי הליכוד בטורקיה, רבנים ומקובלים.

אנשי אגף שפ"ע במועצת שומרון ואגודת "שכם אחד" בנו בחצר הקבר סוכה גדולה, בה הוגשו שתיה ועוגות לציבור האלפים.

להתרגשות מיוחדת בקרב האזרחים והחיילים זכתה הגעתו של האדמו"ר מקאליב. האדמו"ר התרפק על מצבת קבר יוסף בהתרגשות והתפלל ארוכות. לאחר מכן אמר:

"עם ישראל עבר את השואה, מיליונים הלכו על קידוש ה'. יש מסך המבדיל חס ושלום בינינו ובין הקדוש ברוך הוא ויש לשבור אותו. יוסף הצדיק צועק ל-ה': אני מסרתי נפשי עם כלל ישראל, יש לי זכות להתפלל על עם ישראל, שיהיה ישועות לכלל ישראל. כלל ישראל לא יכולים לסבול יותר, שלא ישפך יותר דם מעם ישראל. כשהייתי באושוויץ ובגטו לפני 65 שנים, לא חלמנו שעדיין המשיח לא יבוא. ריבונו של עולם, פה יש לך את יוסף הצדיק, כמו ששבר את הטומאה במצרים, כך יכול לשבור את מאות המליונים שרוצים לפגוע בעם ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: "עם ישראל מגיע מהמוניו ומגיע את הכמיהה העזה שלו לקברו של יוסף הצדיק. כאן, מקברו של יוסף הצדיק, אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות ולחזור ולאפשר את השהייה היהודית הקבועה בקבר יוסף, לאפשר להגיע 24 שעות, להחזיר את הישיבה והשליטה מלאה בקבר יוסף. דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

ח"כ דני דנון אמר: "תמיד מרגש לבוא לפה, למקום הקדוש, לראות את עוצמת אלפי האנשים שבאים לפה להתפלל. אני מחכה שנבוא לפה ביום, לא בלילה, בצורה גאה, עם אוטוסטראדה שתוביל יהודים להתפלל פה".

רב השומרון הרב אליקים לבנון התייחס בדבריו גם לנושא גלעד שליט: "יש לנו את הזכות לעמוד כאן ביום המיוחד הזה בחג הסכות. הזכות המיוחדת של יוסף היא למגר את אוייבי עם ישראל. מצד אחד לצאת מן הבור, ולכן אנו שמחים שגלעד שליט יוצא מן הבור. יחד עם זאת אנחנו מתפללים בזכות יוסף הצדיק שהמחבלים שישוחררו ימוגרו וייעלמו".

הכניסה ההמונית התקיימה שנה לאחר בנייתה מחדש בחול המועד סוכות אשתקד של מצבתו של יוסף הצדיק, שנהרסה על ידי הרשות הפלשתינית.

כזכור, במבצע הנדסי מורכב ורגיש, לאורך כל ליל מוצ"ש, הוקמה מחדש המצבה שעל קבר יוסף במבצע משותף של אנשי המועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" והמועצה הדתית שומרון בשיתוף וסיוע קציני וחיילי חטיבת שומרון וכן אנשי המנהל האזרחי.

את המצבה בנו והרכיבו אנשי חברת הבניה "הר כביר" מאלון מורה. בסיוע מנופים וקונסטרוקציות מיוחדות, הוכנסה המצבה במשקל 5 טון לתוך מבנה הקבר והוצבה במיקום המצבה המקורית.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}