כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"כך חילצתי את הגרי"ש מהמעלית" • ראיון בלעדי

"אחרי כמה דקות של המתנה הבנתי שקורה משהו לא טוב" • אלי שרון, איש הצלה מניו-יורק שחילץ הבוקר את הגרי"ש ממעלית מספר על רגעי החרדה • תיעוד וראיון

הגרי"ש בצאתו מישיבת 'אש התורה', הבוקר. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
הגרי"ש בצאתו מישיבת 'אש התורה', הבוקר. צילום בלעדי: בחדרי חרדים

"אחרי כמה דקות של המתנה הבנתי שקורה משהו לא טוב, וצריך לחלץ את הגרי"ש מהמעלית", כך מספר אלי שרון, ראש הצלה בניו-יורק, ששהה הבוקר עם הגרי"ש בתפילתו ליד הכותל המערבי.

דקות של חרדה: הגרי"ש אלישיב נתקע במעלית

כזכור, הבוקר (ב) נתקע הגרי"ש אלישיב במעלית המובילה לגג ישיבת 'אש התורה' - שם הוא נוהג מידי שנה להתפלל בבוקרו של חול המועד סוכות, יחד עם בני משפחתו ומקורביו.

אלא שבסיום התפילה, כאשר ירד הרב עם מקורביו במעלית, היא נתקעה לזמן ממושך.

אלי שרון, ראש הצלה ניו יורק ובנו של איש העסקים והפילנטרופ רובי שרון, שהה באותן דקות במקום והמתין לקבל את ברכתו של הגרי"ש. הו חילץ את הגרי"ש מהמעלית והעניק לו טיפול רפואי.

וכך הוא מספר ל'בחדרי חרדים': "אני נוהג להגיע לכותל, מידי בוקר בימי חול המועד סוכות בהם אני שוהה בישראל. אני בדרך כלל מתפלל בסוכתו של הגרח"פ שיינברג הנמצאת מטרים ספורים מהכותל המערבי.

"לפני התפילה עליתי לגג הישיבה כדי לקבל את ברכתו של הגרי"ש. לאחר כמה שניות ארוכות של התמהמהות הבנתי שמשהו מתנהל לא כשורה.

"הבנו שהמעלית נתקעה בין שמיים לארץ. הרב ומקורביו שהו שם 20 דקות, שזה זמן ממושך שאפילו אדם רגיל יכול להיכנס ללחץ ולמצב בריאותי לא יציב מייד לאחר החילוץ, הגרי"ש סבל מקשיי נשימה ונקטנו בפעולות שנדרשו עד ששב לאיתנו.

"הגרי"ש שמח מאד, ולאחר מכן אף נתן לי לברך על ארבעת המינים האישיים שברשותו".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}