י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פלסטיני נהרג מירי טנק של צה"ל ממזרח לחאן יונס

משרד הבריאות בעזה הודיע על מותו של בן 27, ועל פציעתו באורח קשה של אדם אחר. מצה"ל נמסר כי הטנק ירה לעבר שני פלסטינים שהתקרבו לגדר וביצעו פעילות חשודה בקרקע לידה

אילוסטרציה. צילום: דובר צהל
אילוסטרציה. צילום: דובר צהל



פלסטיני בן 27 נהרג לפנות בוקר (שישי) ופלסטיני נוסף נפצע באורח קשה מירי טנק של צה"ל בדרום הרצועה - כך הודיע משרד הבריאות ברצועת עזה. לפי ערוץ אל-אקצא של חמאס, הצבא ירה על שני הפלסטינים בשטח חקלאי מזרחית לחאן יונס. משרד הבריאות הפלסטיני אישר את דבר מותו של האיש, עומר וליד סמור.

בצה"ל אישרו כי טנק ירה לעבר השניים, וכי הם מכירים את הדיווח על מותו של אדם כתוצאה מהירי. "במהלך הלילה התקרבו שני חשודים לגדר המערכת בדרום הרצועה וביצעו פעילות חשודה בקרקע בסמוך לה", נמסר מצה"ל, "בתגובה, כוח צה"ל ביצע לעברם ירי באמצעות טנק. מוכרת טענה על פלסטיני הרוג".

בנוסף, צה"ל הודיע על תקרית נוספת שהתרחשה בצפון הרצועה, שם נפתחה אש לעבר שני פלסטינים. "כוח צה״ל ירה לעבר שני חשודים אשר התעסקו עם תשתית ביטחונית של גדר המערכת בצפון הרצועה. מוכרת טענה על פלסטיני פצוע", נמסר.

צה"ל תגבר בימים האחרונים את כוחותיו לאורך גבול רצועת עזה. העובדה שכמה תושבי הרצועה הצליחו לחצות את הגדר במשך השבוע מעיבה על ההכנות. לשם כך הציב הצבא במקום חטיבה נוספת, את יחידת "אגוז", חיילים בקורסים וצלפים מיחידות שונות. הם יוצבו לאורך כל גדר הרצועה, וההוראה שניתנה להם היא לירות אש חיה ומדויקת נגד אלו שינסו להיכנס לישראל.

הוועדה המארגנת של התהלוכה בעזה קראה לציבור הרחב - כולל קשישים, נשים וילדים - להשתתף בה. המארגנים הבטיחו שהתהלוכות יהיו בטוחות, ויתקיימו במרחק של 700 מטר מהגדר כדי למנוע עימותים עם צה"ל. עם זאת, פעילים בעזה חוששים מירי לעבר מפגינים בעקבות קבוצות צעירים שעשויות להתקרב לגדר.
עזה צעדת המיליון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}