כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חג שמח בירושלים: ברקת פיטר את הפרובקטורית

רחל עזריה, עתרה נגד עיריית ירושלים בגין ההפרדה במאה שערים • ברגע האחרון משכה עזריה את עתירתה, אך ראש העיר החליט לפטרה מכל תפקידיה בעירייה • החרדים מרוצים

במקום לפנות אלי פנתה לבית המשפט. ניר ברקת
במקום לפנות אלי פנתה לבית המשפט. ניר ברקת

דרמה בירושלים: ראש העיר ניר ברקת פיטר את חברת המועצה רחל עזריה מהקואליציה העירונית, בשל עתירה שהגישה נגד העירייה על ההפרדה המבוצעת במאה שערים.

הנציגים החרדים בעירייה מרוצים מהחלטת ראש העיר, בשל הנזקים הרבים שגרמה עזריה בשבתה כחברת מועצה לציבור החרדי בעיר.

ראש העיר שלל את סמכויותיה כמחזיקת תיק מינהלים קהילתיים וכחברה בוועדות העירייה. ״חבר בקואליציה לא יכול לפעול משפטית נגד העירייה״, אמר ברקת בנימוקיו להחלטה.

כזכור, אתמול (א') דן בג"ץ בעתירתה של חברת המועצה רחל עזריה נגד ההפרדה בשכונת מאה שערים בירושלים. העותרת טענה כי העוברים והשבים בשכונה סובלים מכפייה דתית.

במהלך העתירה החליטה עזריה למשוך את עתירתה לאחר שהסבירו נציגי העירייה כי ההפרדה באה אך ורק לעשות סדר בין התחבורה הפרטית והציבורית בשכונה לבין אלפי העוברים והשבים. בנוסף הסבירה המשטרה את טענותיה והוסיפה כי בשנים הבאות הסדרנים בשכונה יהיו מטעמה וכי על מציבי המחסומים והגדרות יהיה לבקש היתר מהעירייה ימים קודם החג.

העירייה מתחה ביקורת במהלך הדיון על עזריה שכן היא לא בדקה את הנתונים של ההפרדה במקום וכי מטרתה היה רק לעורר פרובקציה נגד העירייה אותה היא אמורה לייצג. "במקום לפנות לעירייה ולפתור את הנושא איתה יחד החליטה גברת עזריה לפתור את בעיותיה באולם בית המשפט העליון", אמר גורם בעירייה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

בסביבתו של ראש העיר אמרו ל'בחדרי חרדים': "עיריית ירושלים מתנגדת להפרדה בין המינים במרחב הציבורי ותמשיך לסייע למשטרה באכיפת הנושא ככל שתידרש. ללא קשר לכך, הכלל שכל הסיעות השותפות להנהלת העיר נטלו על עצמן במסגרת חברותן בקואליציה העירונית הינו של "מחויבות הדדית לשותפות ולויאליות במסגרת הקואליציה". ניסיונה של עזריה לאחוז את המקל משני קצותיו באופן בו היא גם מכהנת כחברת ההנהלה וגם יוצאת חוצץ כנגד אותה מערכת שהיא חלק ממנה הינו בלתי אפשרי ובלתי מתקבל.

"ברשותה של עזריה, כמו כל חבר הנהלת העיר- כלים רבים לתיקון, שיפור וטיוב, כלים בהם משתמשים כלל חברי ההנהלה ביעילות רבה יום יום. אך למרות שהובהר לה במפורש כי התנהלותה אינה מקובלת כחברת הנהלה והתבקשה לחזור בה, היא העדיפה לצאת נגד העירייה, הנהלתה, עובדיה ושותפיה".

רחל עזריה סירבה להגיב לידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}