כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הפרדה במאה שערים? העותרים משכו העתירה

העותרים נגד הסדרי ההפרדה במאה שערים משכו את עתירתם • סגן ראש העיר יוסי דייטש: "הגדרות במאה שערים לא נועדו ליצור הפרדה בין גברים לנשים, אלא לעשות סדר"

אולם בית המשפט, בצהריים. צילומים: שרגא ניימן
אולם בית המשפט, בצהריים. צילומים: שרגא ניימן

בג"ץ דן הצהריים (א) בעתירתה של חברת מועצת העיר ירושלים רחל עזריה, נגד משטרת ישראל ועיריית ירושלים, שלטענתה מאפשרות בשכונת מאה שערים בירושלים, הפרדה בין גברים לנשים ברחובות השכונה במהלך חג הסוכות.

את העתירה הגישה עזריה בסוף השבוע שעבר, באמצעות עורך דינה אביעד הכהן. היא טענה כי ההפרדה במרחב הציבורי נעשית על ידי סדרנים הפוגעים בכבודם, בחירותם ובחופש התנועה של העוברים ושבים בשכונה.

בדיון שנערך באולם בית המשפט העליון, נכחו נציגי המשטרה ובראשם מפקד המחוז ניסו שחם נציגי העירייה, עו"ד דוד ליבמן המשמש כסגן היועץ המשפטי וחבר המועצה יוסי דייטש.

במהלך הדיון החליטה העותרת למשוך את העתירה, לאחר ששמעה כי ההפרדה במקום נועדה לעריכת סדר בשכונה ולא על מנת להפריד בין גברים לנשים.

"ההפרדה אינה אלא באה לעשות סדר בין התחבורה הציבורית בשכונה, לבין האנשים הרבים ההולכים ברחובותיה הצרים של השכונה", נאמר לה.

הצדדים התחייבו כי בשנה הבאה, הסדרנים יופעלו על ידי משטרת ירושלים, ומציבי המחסומים יקבלו אישור להצבתם.

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, חנן מלצר ואשר גרוניך קיבלו את דברי העירייה והוסיפו כי העתירה של חברת המועצה איננה במקומה: "על גברת עזריה היה לפנות תחילה לעירייה כדי לקבל הסברים".

בעניין אחר התבטא ניסו שחם במהלך הדיון ואמר, כי הוא והמשטרה עושים מאמצים רבים להסדיר את התחבורה הציבורית בשכונת מאה שערים בירושלים: "נפעל מיד אחרי החג, יחד עם כל הגורמים והעדה החרדית כדי שהמצב יחזור לסדרו לרווחת התושבים", אמר.

"חשוב להבין שהגדרות במאה שערים לא באו על מנת לערוך הפרדה בין גברים לנשים", אומר ל'בחדרי חרדים' יוסי דייטש, "על ראש העיר לסלק את רחל עזריה מהקואליציה כי לא ייתכן שתגיש עתירה נגד העירייה בה היא חברה. כולנו צריכים לבדוק היטב את מעשיה ואת תפקידה בתוכנו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס וחבר המועצה, יעקב הלפרין הגיבו ואמרו ל'בחדרי חרדים': "לאחר מחצית הקדנציה, אפילו אנשים לא רציניים, מגחכים לשמע את הפרובוקציות של הגב' עזריה. מוטב היה לו תעסוק בנושאים שלשמם נבחרה ולא בהתססה ובליבוי שנאה".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}