י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

בחורי הישיבה הפיקו שיר לרפואת רבם החולה • האזינו

כשתלמידי ישיבת ההסדר בנצרת עילית שמעו שהרב אלישע וישליצקי נפל למשכב, הם החליט לכתוב שיר חדש לרפואתו - 'האמת והשלום אהבו' • לבקשתו, הם אף הקליטו את השיר, וכעת הוא רואה אור • להאזנה

בחורי הישיבה הפיקו שיר לרפואת רבם החולה • האזינו
פיקסאביי



הרב אלישע וישליצקי הפך לאחד ממעיינותיה המרכזים של ישיבת ההסדר בנצרת עילית, ולאחרונה הוא נפל למשכב לאחר שחטף התקף לב. הרב וישליצקי, מרבני הציונות הדתית וממקימי הגרעינים התורניים, היה מאושפז במשך תקופה ארוכה, ולפני מספר שבועות שוחרר לביתו, אך ממשיך עדיין לעבור טיפולים.

בחורי הישיבה הכינו לו מחווה בדמות סינגל חדש - 'האמת והשלום אהבו', המבוסס על נבואתו של הנביא זכריה בשילוב מילים חדשות של ראש הישיבה הרב דני סגליס מתוך רוח הישיבה ודרכה.

הרעיון נולד לפני כמה חודשים, כאשר לאחר אחד משיעוריו של הרב וישליצקי בישיבה בנצרת עילית, שרו תלמידי הישיבה את השיר בנוכחותו. למחרת התקשר הרב וישליצקי למזכירות הישיבה וביקש את הקלטת השיר, אך נענה כי השיר מעולם לא הוקלט.

עוד באותו יום הודיע ראש הישיבה כי אם הרב וישליצקי ביקש הקלטה של השיר - יש להקליט אותו. לאחר חודשים ארוכים של עבודה באולפן ההקלטות יצא השבוע השיר לראשונה והוקדש כאמור לזכותו ולרפואתו של הרב וישליצקי, שהיה הראשון ששמע את השיר והודה לתלמידי הישיבה והעומד בראשה על המחווה המרגשת באומרו כי "השיר החיה אותי ונתן לי כוחות מחודשים".

במילות השיר ישנה קריאה וציפייה לשפה חדשה של הקשבה וענווה שתביא אותנו ל'והאמת והשלום אהבו', שזהו שמו של השיר. "דגלה של הישיבה הוא האמת והשלום" פתח הרב דני סגליס ראש הישיבה בנצרת עילית והוסיף "בדור עצום של קיבוץ גלויות, הגיע הזמן למפגש אמיתי".

"היכולת לצאת מפלגים פלגים ולהגיע למקום שכולו בטהרה סביב 'משה אמת ותורתו אמת' יכול להגיע רק דרך דיבור עמוק, דיבור אמיתי", אמר בחתימת דבריו אמר הרב סגליס. "מילות השיר והלחן עמדו בפני עצמם כבר לפני כשנתיים אך אני מרגיש שהשיר מתאים מאד לדמותו של מורנו הרב וישליצקי, לו הקדשנו בשמחה ובאהבה גדולה את השיר".

האזינו:

ישיבת ההסדר נצרת עילית - האמת והשלום אהבו


קרדיטים:
מילים: מתוך זכריה (ח', יט), הרב דני סגליס
לחן: הרב דני סגליס
שירה וקולות: איתן חקק
תופים: דניאל אהרן יעקובוביץ'
בס: יקיר חיים מועלם
גיטרה: זיו קלמן
כינור: שישו בנאיש
פסנתר: אביהו חיים לוין
הוקלט באולפני קיצ'ה
טכנאי הקלטה: נתי וייס
עוזרת טכנאי: אביטל וייס
מיקס באולפן של נתי וייס
מאסטרינג: יורם וזאן
תמונת רקע: אלישמע סנדמן
האמת השלום אהבו הרב אלישע וישליצקי הרב דני סגליס ישיבת ההסדר נצרת עילית סינגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}