כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סוכה של אש • שבע סוכות עלו באש בשבת

שבע סוכות עלו באש במהלך השבת בבני-ברק • מתנדבי 'איחוד הצלה' פינו מהסוכות ילדים שישנו • כוחות כיבוי אש עברו מסוכה לסוכה ברחבי העיר - והשתלטו על הדליקות

ארון חשמל עולה באש באחת השריפות. צילום:  יעל ש.
ארון חשמל עולה באש באחת השריפות. צילום: יעל ש.

סמוך לכניסת השבת פרצה שריפה בחדר מדרגות ברחוב בעלז בבני-ברק. צוותי הכיבוי שהגיעו למקום הזעיקו את כונני ההצלה, כדי שיסייעו בפינוי הדיירים, בשל העשן הרב. בנס לא היו נפגעים.

עם כניסת השבת פרצה שריפה בסוכה ברחוב זכריה בעיר. ככל הנראה מנרות שבת שהודלקו בסוכה - והושארו ללא פיקוח. האש כילתה את כל הסוכה והתפשטה לארבע סוכות נוספות.

אלי רוזנטל, מתנדב 'איחוד הצלה' בני-ברק, ששהה בבניין סמוך, הגיע במהירות למקום והחל לפנות ילדים ישנים שהיו במיטות כשביתם החל להתמלא בעשן. כ-15 כונני איחוד הצלה וכוננים של הצלה גוש דן פינו דיירים, בינהם ילדים ותינוקות - דיירים מהבניינים הסמוכים, להם נשקפה סכנה.

חזי צפניה, דובר כיבוי והצלה בני-ברק, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים מתחנת בני-ברק הגיעו למקום והחלו בפעולות כיבוי, כשבמהלך הכיבוי נשמע פיצוץ מהקומה השלישית, שם נדלקה האש מחדש. השריפה פרצה ככל הנראה מנרות שבת שהודלקו בערב שבת והושארו ללא פיקוח".

במהלך כיבוי השריפה ברחוב זכריה, התקבלה קריאה נוספת במוקד כיבוי האש - על שריפה שפרצה בסוכה ברחוב רבי עקיבא, ליד גן ורשא, צוותי הכיבוי שהיו באיזור הגיעו מיידית עם ציוד והצליחו למנוע את התפשטות האש בסוכה שהייתה ממוקמת על גג הבניין.

במהלך יום השבת פרצה שריפה נוספת בסוכה ברחוב האי גאון, ככל הנראה מקצר חשמלי. גם במקרה זה לא היו נפגעים.

ה'גדולים' קוראים: אל תדליקו אש בסוכה!

חזי מספר כי כשהיה בשירות לפני 25 שנים, לא היו מתקשרים כלל לכוחות ההצלה, אלא היו רצים ברגל לתחנת הכיבוי - וברוב המקרים השריפה כבר הייתה מתפשטת וגורמת לנזקים רבים. לדבריו, חשוב לעדכן בקריאה הטלפונית את המיקום המדוייק של השריפה וכן את מימדיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}