ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"אמרתי לר' חיים: אני מתחיל בהחייאה"

זאבי טפר, כונן 'איחוד הצלה', היה הראשון שהגיע לבית ברחוב רשב"ם, כדי להציל את הרבנית • במונולוג מצמרר הוא מספר על מה שהתרחש בבית פנימה - וקבלת הדין של הגר"ח

הרבנית, לפני שבועיים. צילום: אנשיל בעק
הרבנית, לפני שבועיים. צילום: אנשיל בעק

בערב שבת התנהגה הרבנית קנייבסקי ע"ה כרגיל. בישלה, ניקתה, בירכה והתפללה. ממש כמו כל ערב שבת. אף אחד לא העלה בדעתו כי מדובר בערב שבת האחרון שלה.

אלא שבשבת בצהריים חשה הרבנית שלא בטוב, ותוך שעה קלה החזירה את נשמתה ליוצרה.

כונן 'איחוד הצלה-בני ברק', זאבי טפר, שהגיע ראשון לדירתו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם, והעניק לרבנית טיפול ראשוני - משחזר לאתר 'בחדרי חרדים' את הרגעים הראשונים, ואת הטרגדיה הגדולה, אותה לעולם לא ישכח.

"בשעה 13:20 התקבלה קריאה במוקד 'איחוד הצלה' על מחוסרת הכרה ברחוב רשב"ם 23. ככונן שבת עליתי על אופנוע - ויצאתי במהירות למקום. הגעתי ראשון לבית המוכר לכל בני-ברקי. לא דמיינתי לרגע שמדובר ברבנית הדגולה.

"בני הבית הפנו אותי לחדר פנימי, שם שהה מרן הגר"ח שפתח לי את הדלת ונתן לי להיכנס. בבדיקה עלה כי הרבנית ללא דופק ונשימה. בידים רועדות ודמעות בעיניים אמרתי לר' חיים שאני מתחיל בפעולות החייאה. והרב איחל לי: 'ברכה והצלחה'.

"במקביל, בני הבית רצו לרופא ד"ר אורט, הרופא האישי שלה, שיגיע בדחיפות.

"לאחר למעלה משעה ורבע של מאמצים בפעולות החייאה מתקדמות, יחד עם צוות טיפול שהגיע בהמשך, נגזרה הגזירה, ורופא נאלץ לקבוע את מותה.

"מרן הגר"ח שהה כל אותה בעת בחדר הלימוד, ואמר תהילים יחד עם בני המשפחה, כשבאמצע יצאנו לעדכנו במצבה הקריטי. בהגיע הבשורה המרה, נכנס הרב לחדר והתיישב על כיסא, אמר ברוך דיין האמת בשם המלכות. מסביבו היו מניין מצומצם של בני המשפחה ואני בתוכם.

"המעמד הזה לא ימוש מזיכרוני לעד. לראות את גדול הדור אומר את הברכה זה דבר שלא אשכח, למרות שנתקלתי במקרים דומים בעבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד