ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

סיכום מושב חורף סוער: אלו הח"כים המצטיינים בחיזוק הזהות היהודית

מושב חורף סוער עבר על חברי הכנסת החרדים לצד חבריהם הדתיים שנלחמו בהצעות חוק בעייתיות בנושאי דת ומדינה • במרכז ליב"ה סיכמו את פעילות הכנסת וגם בחרו את הח"כים המצטיינים בפעילות לחיזוק זהותה היהודית של המדינה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מושב חורף סוער עבר על חברי הכנסת החרדים לצד חבריהם הדתיים שנלחמו בהצעות חוק בעייתיות בנושאי דת ומדינה. היום מתפרסם דו"ח סיכום מושב החורף של מרכז ליב"ה על פעילות הכנסת והח"כים בנושאי דת ומדינה.

הממצאים המרכזיים העולים מהדו"ח הם כי הגורמים הליברליים עושים מאמצים רבים לייצר הצעות חוק אנטי יהודיות - 40 כאלו, אל מול 11 הצעות לחיזוק היהדות במדינה. בנוסף, בדיונים בוועדות הכנסת - מתוך 55 דיונים שהתקיימו בענייני דת ומדינה, רק כשליש מהדיונים היו במטרה לחזק את היהדות במדינה.

עוד עולה מהדו"ח כי הנושא המרכזי שבו נעשים מאמצים לשנות הוא נושא המשפח, כאשר 36% מהצעות החוק עוסקות בנושא זה, ו29% מדיוני הועדות, אחריו נושא השבת שזוכה גם הוא לדיון נרחב, 2 עניינים משמעותיים לזהותה היהודית של המדינה, שהארגונים הליברליים סימנו להם למטרה לפעול לשינויים, במטרה לשנות את זהותה היהודית של המדינה.

ניתן לראות גם כי ישנה הבנה שהעיסוק בנושאי הדת והמדינה חשוב ומשמעותי, ויש צורך להגביר מאמץ מצד חברי הכנסת על מנת להציב אלטרנטיבה יהודית ברורה אל מול הניסיונות לטשטש והחליש את המדינה היהודית.

בין מרכיבי הניקוד בדו"ח: יזימה של הצעות חוק, השתתפות שאר הח"כים בהצעת החוק, ייצוג אקטיבי בדיוני הועדות ושיתוף פעולה עם ארגונים חוץ פרלמנטרים הפועלים לחיזוק זהותה היהודית של המדינה.

על פי דו"ח סיכום מושב החורף של הכנסת, חה"כ המצטיין הוא חה"כ בצלאל סמוטריץ, שהציג הכי הרבה הצעות חוק חיוביות ולאחריו חה"כ ישראל אייכלר.

בנוסף מציין הדו"ח מספר יוזמות חקיקה חיוביות שעלו ומחכות לקידום, ביניהם הצעת החוק לתיקון חוק רישוי עסקים, כך שלא יתאפשר לבעל עסק להעסיק עובדים בשבת בניגוד לחוק, הצעות לחיזוק המשפחה, כמו ההצעה שלנו לניוד נקודות זכות במס הכנסה מהאישה לבעל במקרה והאישה לא עובדת, הצעת חוק לעיגון מעמדה של הרבנות הראשית כסמכות על בנושאי דת ומדינה ועוד הצעות החשובות לחיזוק צביונה היהודי של המדינה.
בצלאל סמוטריץ' הצעות חוק דת ומדינה הכנסת המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד