כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ושבו בנים • כך יוחזר גלעד הביתה

ביום שלישי השבוע, יוחזר גלעד שליט לישראל • עיתונאים לא יורשו לסקר מקרוב את הגעתו • את החיבוק הראשון תעניק לו אמו - אביבה • כך יוחזר גלעד שליט לישראל

ושבו בנים • כך יוחזר גלעד הביתה

אם לא תקרה שום תקלה של הרגע האחרון, צפוי החייל החטוף גלעד שליט, להגיע ארצה ביום שלישי הקרוב.

הערב הגיע הרמטכ"ל, בני גנץ, יחד עם ראש אגף כוח אדם בצה"ל אורנה ברביראי ודובר צה"ל יואב פולי מרדכי, לבית משפחת שליט שבמצפה הילה, כדי לעדכן אותם בפרטים השונים הקשורים במימוש העסקה ובהבאתו של בנם ארצה.

בפגישה נכחו גם צבי ורחל, הסב והסבתא, שהגיעו למקום מביתם שבקרית אתא שם עשו את החג.

במהלך הפגישה הסבירו הנוכחים לבני המשפחה, את תהליך הגעתו ארצה של בנם, תהליך שינוהל כולו בידי דובר צה"ל ויתועד בידי חטיבת הדוברות, כדי למנוע הצפה של כלי תקשורת בשטח. את התהליך ילוו קציני בריאות הנפש של אגף כוח אדם.

לאחר חמש שנים בו לא ראו את יקירם, יזכו בני משפחת שליט לראות את גלעד, כאשר את החיבוק הראשון תעניק לו אמו אביבה.

בתוך כך נשלמות ההכנות הקדחתניות להשלמת העסקה על הצד היותר טוב.

הערב שוחח ראש ממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש המועצה הצבאית העליונה של מצרים, הפילדמרשל טאנטאווי והודה לו בשם מדינת ישראל על התפקיד המרכזי שמצרים מילאה בהסכם להשבת החייל השבוי גלעד שליט.

ראש הממשלה הדגיש בשיחה את המאמץ האינטנסיבי והמוצלח שהשקיעה מצרים בחודשים האחרונים: "הסיוע שלכם מחמם את ליבם של כל אזרחי ישראל", אמר לו.

בהמשך התקשרה אל ראש הממשלה מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, וברכה אותו על השגת ההסכם.

קלינטון אמרה כי צריך אומץ ומנהיגות כדי לקבל החלטה שכזאת. ראש הממשלה הממשלה הודה למזכירת המדינה האמריקנית על הברכות, ואמר כי זאת היתה החלטה קשה עבורו, אך אלו הרגעים שבהם מנהיגות נבחנת.

במהלך היום היום הגיעו לקהיר ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, ורמטכ"ל הארגון, אחמד ג'עברי, במטרה לסגור את הפרטים האחרונים. משעל אף נפגש עם שר המודיעין המצרי, מוראד מואפי, האיש שהיה מעורב מאד במגעים בין ישראל לחמאס. בימים הקרובים יגיע למצרים גם שליחו האישי של ראש הממשלה, דוד מידן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}