כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'תג מחיר' ערבי: "מוות ליהודים" בצפת • תמונות

כתובות גרפיטי "מוות ליהודים נקמה" רוססו על בתי כנסת ורכבים בצפת • החשד: פעילות 'תג מחיר' של ערבים כתגובה על הצתת המסגד • רב העיר: "טעות אם לא נגיב"

צילום: אלימלך גרסטל - חדשות 24
צילום: אלימלך גרסטל - חדשות 24

כתובות גרפיטי ונאצה בהם נכתב "מוות ליהודים" ו"נקמה" רוססו הלילה על קירות ארבעה בתי כנסת ומכונית בבעלות יהודים, ברחובות צה"ל ורמז בעיר צפת. החשד הוא כי מדובר בפעולת "תג מחיר" עקב הצתת המסגד בכפר טובא זנגרייה הסמוך.

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מיוזמי 'מכתב הרבנים', האוסר להשכיר או למכור דירות לערבים, אמר: "אם נתייחס בסלחנות למעשי ונדליזם והשחתת בתי כנסת, נטעה. כך בעצם התחילו גלי האנטישמיות באירופה, כאשר אחר כך התייחסו בסלחנות לרצח יהודים".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, גינה בחריפות את המעשה: "מדובר בתופעה חריגה, אשר אינה מאפיינת את אופי מרקם היחסים והחיים בצפת. כשם שגיננו בתוקף פגיעה וחילול של מקומות קדושים לאיסלאם, כך אנו מגנים מעשים נבזיים מסוג זה. אני קורא לציבור התושבים לנהוג באיפוק ואחריות – ולאפשר למשטרה לחקור את העניין".

יוסף אלמשעלי, גבאי בית הכנסת 'יפה נוף' ברחוב השקמה, שקירותיו האחוריים רוססו, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "כשהגעתי לתפילת השחרית בבוקר הזדעזעתי לגלות שעל הקיר החיצוני רוססו באכזריות כתובות 'מוות ליהודים'. חבל שזה מגיע לפסים כאלו אישיים. אני חושש שתתחיל מלחמה של דת כנגד דת, כי משם אנחנו עלולים להגיע לאבדון".

גבאי בית כנסת נוסף, שעל קירותיו רוססה כתובת הגרפיטי "מוות ליהודים – נקמה", אמר: "אנחנו מזועזעים שדווקא בערב החג החליטו לפגוע במקום הרגיש והקדוש ביותר לכל יהודי".

עדיין לא נעצרו חשודים במעשה, משטרת צפת פתחה בחקירת האירוע.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}