כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כְּהוֹשַׁעְתָּ שְׁבוּת • בהושענא רבה גלעד שב הביתה

לפי הדיווחים אמור החייל החטוף גלעד שליט לשוב ביום הושענא רבה • ובינתיים: ההורים המאושרים עושים סבב אצל בכירי המדינה, וחוזרים הביתה - למצפה הילה

כְּהוֹשַׁעְתָּ שְׁבוּת • בהושענא רבה גלעד שב הביתה
פלאש 90



לילה ארוך עבר על בני משפחת שליט, שקיבלו את המוני עמך בית ישראל שבאו לשמוח בשמחתם, במאהל המחאה ליד ביתו של ראש הממשלה בירושלים.

עוד בנושא:
גלעד שליט בדרך הביתה • רוב מוחץ לעסקה: 26 שרים בעד, רק 3 נגד • סיקור מיוחד
הלב אומר: כן, הראש אומר: לא! • הרהורים על גלעד

בשעה 12 בצהריים הגיעו ההורים אביבה ונועם אל ביתו של נשיא המדינה, שמעון פרס, לפגישה.

כמחצית השעה לאחר מכן יגיעו אל הנשיא פרס שליחו האישי של ראש הממשלה למשא ומתן, דוד מידן - ועמו אנשי הצוות - לפגישת עבודה וכדי לדון בפרטי השלמת העסקה. בין השאר תוצג בפני הנשיא רשימת האסירים המלאה.

על פי ההערכות, כבר במוצאי השבת הקרובה יגיע החומר כולו לבית הנשיא, ואז יחלו בהכנות להליך הממושך של הכנת כתבי החנינות, כדי להשלים את המהלך לשחרור גלעד שליט.

במהלך היום ישובו בני משפחת שליט, וגם הסב צבי והסבתא, אל בית המשפחה שבמצפה הילה, שם יעשו את החג וייערכו לקבלת הפנים לגלעד. במאהל עצמו יישארו, כך נראה, הפעילים בלבד.

מאז צעדו בני משפחת שליט, יחד עם רבים, מביתם שבצפון אל ירושלים, הם שהו כמעט באורח קבע במאהל, לשם הגיעו אנשים מכל קצוות הארץ כדי להזדהות עם הכאב.

מהמאהל יצאו בני הזוג לפגישות קדחתניות עם אישים שונים ומגוונים וביניהם רבנים, פוליטיקאים ושאר אישים בעלי השפעה. בני הזוג היו דמויות מוכרות במסדרונות הכנסת, כמו גם בכביש המוליך את משרד ראש הממשלה שם שהו באופן קבוע בימי ראשון בבוקר.

"אנחנו נהיה כאן כמה שיידרש עד שראש הממשלה ייצא מכאן או עד שגלעד יחזור - המוקדם מבין השניים", אמר האב נועם כשהחל לאייש את מאהל המחאה. בערב חג הסוכות התשע"ב הוא יכול סוף סוף להעלות חיוך על פניו ולשוב צפונה.

במהלך הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית, מפי מקור בטחוני מצרי, ולפיה הועבר כבר שליט לקהיר דרך מעבר רפיח.

ההודעה הוכחשה על-ידי חמאס. על פי ההערכות, שאין להן עדיין כל אישור מגורם רשמי, יגיע גלעד שליט ארצה ביום הושענא רבה.

"מקווה שגלעד יחזור לחיים, ישתקם"

בפגישה עם נשיא המדינה בבית הנשיא בירושלים השתתפו אביבה ונועם שליט, האח יואל שליט ובת זוגתו יערה וינקלר.

בפתח הפגישה נשא הנשיא הצהרה מיוחדת ואמר: "אביבה, נועם, יואל ויערה.אני מודה לראש הממשלה ולממשלת ישראל על ההחלטה האמיצה, החשובה והגדולה הזו – להחזיר את בנכם, את בננו, החייל גלעד שליט הביתה.ראש הממשלה קיבל החלטה נועזת, לא פשוטה והוא הוכיח מנהיגות ואחריות.אני יודע אילו חמש שנים עברו עליכם, ללא יום וללא לילה. אתם גאווה לדור ההורים וגאווה לדור הבנים.התהלכתם על חבל דק וניהלתם את המאבק להחזרת גלעד באיפוק, בכבוד ובנחישות.

"אני גאה בעם ישראל", המשיך הנשיא בדבריו, "עם שיודע לכבד גם בשעת כאב, וזו שעה לא פשוטה, הכרעות דמוקרטיות. ולממש את הערך המוסרי העליון – הצלת נפש אחת בישראל." הנשיא התייחס גם למשפחות השכולות ונפגעי הטרור ואמר:" אני מודע לתחושות הכאב של משפחות שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מפעולות הטרור של המחבלים. בשעה זו על כולנו לאמצם אל ליבנו ולחבקם בחום.כנשיא מדינת ישראל אני מבקש לשגר את תודתי העמוקה לממשלת מצרים על עזרתה וחלקה בהשגת ההסדר.כמו כן אני מודה לממשלת גרמניה על הסיוע והתמיכה לאורך חמש השנים האחרונות. כולנו כל כך נרגשים".

האב, נועם שליט, הודה לנשיא פרס ואמר: "אנחנו גם מצטרפים לברכות ולתודות שהבעת כלפי ממשלת ישראל וראש הממשלה על ההחלטה האמיצה שקיבלו אתמול.

"בחודשים האחרונים", אמר נועם, "תבענו ממשלת ישראל למלא את חובתה כלפי חייל שהיא שלחה על פי חוק למשימה. כפי שציינת הצלת נפש אחת בישראל כערך עליון- אלו הערכים עליהם גדלנו, הערבות ההדדית וערכי הרעות שדורות של לוחמים גדלו עליהם. חיכינו הרבה ימים, הרבה שבועות והרבה שנים לרגע הזה ועכשיו אנחנו מחכים בדאגה לרגע שבו נראה את גלעד איתנו. נוכל סוף-סוף לראות אותו, דבר שנמנע מאיתנו ומכל אחד אחר כל אותן שנים".

שליט האב הביע תקווה כי גלעד "יחזור לחיים, ישתקם, יחזור הביתה". הוא הצטרף לדברי התודה לממשלת מצרים "על הנחישות ועל הקונסיסטנטיות בפעילות שהם עשו לאחרונה- והם באמת הגיעו לתוצאות". אחר כך הודה גם לממשלת גרמניה, שעזרה בתיווך "לפחות בשנים האחרונות", ולנשיא צרפת "שהיה מעורה ופעל רבות לשחרורו של גלעד".

נועם שליט סיים באיחולי "חג שמח" לכל עם ישראל. "ואולי החג הקרוב יהיה גם לנו שמח, יחד עם גלעד", סיים את דבריו.

"זהו יום חג לכולנו"

"משפחתכם גילתה אורך רוח וחכמה בצורה בלתי רגילה", המשיך הנשיא בדבריו. הוא סיפר כי שוחח עם ראש הממשלה בנושא ודיבר איתו על כך שלא פשוט לקבל החלטה כזו "הכרוכה בהרבה מאד ייסורים".

"אבל גודל ההחלטה על פי גודל הייסורים", אמר פרס וציין כי "זו החלטה נכונה, אמיצה, ערכית".

"זהו יום חג לכולנו", אמר פרס, והוסיף כי "לא הייתה גם מחאה כזו אף פעם - אתה יודע, העם יום יום יום יום, בא מכל המקומות ותמך וזה היה מפגן מאד יפה ומאד מרגש!"

"העם לא היה יכול לקבל את העובדה שפעם נוספת לא מצליחים להחזיר חייל שנשלח על ידי המדינה", אמר נועם.

אביבה, מי שבמהלך השנים האחרונות נהגה לשמור על שתיקה בדרך כלל, חרגה הפעם ממנהגה והודתה במילים חמות "לראש הממשלה ולממשלה שקיבלו החלטה אמיצה. החלטה להחזיר את גלעד. אחרי כל כך הרבה שנים מגיע לגלעד לחזור לביתו ולהוריו ולחזור לחיים. המשפחות השכולות ששכלו את יקיריהם בפיגועים תמיד יהיו איתנו ואנחנו תמיד נזכור את חנן ופאבל שנהרגו בתקרית החטיפה. תודה לכל האזרחים ולכל התומכים לאורך כל חמש השנים שליוו אותנו בחום באהבה בתמיכה. ושוב תודה לכולם וכמובן תודה לנשיא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}