סוכה נאה • אלישבע גליקסברג בטור סטיילינג לסוכות
אלישבע גליקסברג, מנכ"ל 'יופי של אירוע', מציגה מכלול טיפים יְשימים לימי החג • המעטפת, הקישוטים, התאורה ועריכת השולחן • שש הצעות לאירוח בסוכה • צפו
- סטיילינג וכתיבה: אלישבע גליקסברג
- ט"ו תשרי התשע"ב
- 51 תגובות
צילום: סטודיו רסקין פרלמן • התמונות באדיבות מגזין 'דירה נאה', המגזין החרדי היחידי לבניה ועיצוב
מהמעטפת ועד התאורה
נוי מצוה – הפרמטר שמשדרג
"ואם היו לו כלים נאים מעלה אותם לסוכה". חז"ל מצביעים על הפרמטר המשדרג את סוכת הארעי, לראויה למגורי שבעת ימים, ותולים זאת בין השאר, בכלים הנאים. הברטנורא מפרש: "כלים נאים - שמשמשין לנוי וכבוד" (מסכת סוכה).
כלומר, מְעבר להנאה הצרופה בשימוש בכלים מהודרים, הינך מכבד את הבורא, בהקפדה על הידור המצוה. וכידוע, התייחסות חז"ל ל"זה קלי ואנווהו", היא על מצוות בודדות מתוך סך התרי"ג, כשמצוות סוכה בראשה.
הנס הפרטי
מתכנסים צפופים וחשים מרווחים. נשמע מוכר? כנגד כל הסיכויים, כולם מוצאים את מקומם בסוכה, אבל הנס הזה מצריך השתדלות.
כשכל סמ"ר חיוני ומנוצל עד תום, צריך בחירות מושכלות ליצירת אווירה נינוחה ולא קלסטרופובית. לצבעים ולמיקומי האלמנטים השפעות מרחיקות לכת.
סוכה נאה מתחילה במעטפת
הדְפנות - בין אם עשויות קיר אבן, משטחי עץ או סדין מתוח על קונסטרוקציות מתכת, הן חוסנה של הסוכה, ועל פיהן יקום או יפול דבר. עודף פיגמנטים ואלמנטים צורניים מעמיס על המתבונן ומעייף.
כשם שדירה נאה מרחיבה דעתו של אדם, כך צבע בהיר מרחיב חללו של כל לוקיישן.
משתמע מכך, שחיפויי בהיר לדפנות, יצור אשליה אופטית של מרחב נעים. למטיבי לכת: ניתן למתוח בד כשכבה ראשונה ועליו שכבה נוספת מושחלת על קרניז כוילון.
ניתן לבחור קיר מרכזי ולמתוח עליו בד בפיגמנט שונה מעט משאר הדפנות, ובלבד שלא יהיה מדוגם.
קיר של נחת
אוסף הקישוטים הפרטי של כל משפחה, מהווה תיעוד דוקומנטרי מרתק. ההורים מתפקדים כאוצֵר במוזיאון ומוצאים עצמם נאבקים בשלב המיון והסינון עקב חוסר מטראז'.
כדי לכבד כל אלמנט שנעשה בתמימות ילדותית או בקורס אומנותי, צריך לארגן את יצירות המופת בקבוצות מושכלות, ולא באורח רנדומאלי היוצר תחושת אי סדר, אשר תפריע לעין ולתחושה הכללית.
ניתן להתארגן עם מסגרת גדולה ובתוכה למרכז את עבודות היד כקולאז' מוזיאלי.
תלית התמונות צריכה להיעשות מגובה הכיסאות כלפי מעלה, כשהאייטם המרכזי בגובה עין של אדם ממוצע.
לאחר שכל אינדבדואל תרם חלקו להקמת הסוכה, הגיעה ההזדמנות לחולל אווירה ייחודית וקסומה, יוקרתית או ססגונית, לשחק כחומר ביד היוצר ולהתוות את האקלים שיעטוף את המתארחים בסוכה.
תאורה ואווירה
אהיל רצפתי שהושאל מהסלון לשבוע, אדנית ובתוכה דוקרני תאורה(פנסי גינה), השכרת נברשת למרכז התקרה - כל אחת מהאפשרויות הללו, תשטוף את הסוכה בתאורת אווירה קסומה העומדת בפני עצמה.
סוכה ערוכה
עריכת השולחן אמורה להיות מוקפדת במינון נכון. עומס הקישוטים סביב, מהווה תפאורה המאפשרת חסכנות נבונה בקישוטי השולחן.
מיקבץ המלצות אלמנטאריות: בסיסי מפות בגוונים בהירים. מירכוז אלמנטים על ראנר או בשטח בלתי פעיל, אגרטלים גבוהים לא ימוקמו במרכז כדי לשמור על קשר עין.
אין צורך להתאבזר במערכות כלים חדשות. ניתן לערבב ולהרכיב מן המלאי הקיים בבית.
כדי למנוע כאוס, החליטי מראש מהי מניפת הצבעים בכל סעודה, ומייני את האלמנטים שברשותך על פיה.
כשהקומפוזיציה נכונה, ואירגון האלמנטים במרחב עשוי כראוי, המטרה בעצם הושגה.
לאורך כל אירוח ועריכה, יש לשמור על נימה אישית, הבאה לידי ביטוי בעיצוב מינימליסטי המתמקד בכל סועד.
כשמיגוון כסאות מתאשפזין בסוכה
כדי להשוות מראה אחיד לאוסף כסאות, מומלץ לשכור/לתפור חיפוי. לעיתים, עיטוף המשענת בּלְבד, בתוספת חובק או פרח, ימקדו את העין וייצרו אשליה של מערכת כסאות מאותו בית יוצר.לכל אירוח קונספט משלו • שש הצעות
גלריית התמונות שלפניך היא מתוך הפקת חג יוקרתית, באדיבות מגזין 'דירה נאה' - המגזין החרדי היחידי לבניה ועיצוב.
עריכות השולחן במיגוון סגנונות, קומפוזיציות ומניפות צבעים חמים וקרים, מעושנים ונייטרלים, לחג או מועד עם הסטיילינג של אלישבע גליקסברג
צילום: סטודיו רסקין פרלמן.
אירוח ראשון: אורה
שולחן אלגנטי בהיר , מתמזג עם הרקע הדומיננטי. אהיל רצפתי מתנשא מהצד ומציף את הסביבה במעגל תאורה שאינו מפריע לקשר העין בין הסועדים. שני זרי הפרחים נמוכים ובלתי משתלטים
תקריב: הזרים עשויים מקיטומי ליזיאנטוס ועלי פיטוספורום, שביניהם שולבו מיניאטורות תפוחים מלאכותיים. בין הזרים פוזרו קיטומי פרחים ותפוחים ליצירת רצף. העריכה האישית מורכבת ממגוון כלים ייעודיים. שדרוג מערכת הכלים: מגש קרטון חד פעמי המהווה under plates
אירוח שני: שגשוג
העריכה כבבואה לנוף הנשקף. שלשה אגרטלים כשבתוכם כדור כסף, מהווים פלטפורמה לענפי פרחים וירק שהונחו אופקית. ביניהם מורכזו מפיות, קערות הגשה ונרות.
תקריב על העריכה האישית. משחקי עריכה עם הכלים במנחים וזיוותים שונים. הראנר עוטר בסרטי נוי.
האגרטלים תוכננו באופן שאינו חוצץ בין הסועדים (מומלץ זר נמוך או מעל גובה ראש, בכלי שקוף ובמירווחים).
אירוח שלישי: שמחה
כשהרקע עשיר בריהוט או עיטורים כשמדובר בסוכה, העריכה מתמזגת לפי צבעי האלמנטים בחלל.
במקרה הנוכחי העריכה בעלת אופי גאומטרי.
ניתן להשתמש באותו קיפול למשך תקופה, השינוי יבוא לידי ביטוי באקססוריז , דוגמת קיטומי פרחים/עלים, אבני חן, סרטי מתנה כיד הדמיון הטובה וכושר האילתור.
אירוח רביעי: שלווה
צבעי סתיו מתובלים בוורוד מעושן, משרים שלווה ורוגע למסובים, בפרט שהעוגה במרכז השולחן פורחת ומשביעה את העין, נטולת קלוריות ועמידה למספר ימים. את עוגת הפרחים ניתן להכין בקלות: להצמיד 2 ספוגי פרחים רטובים ולחתוך את במיתאר עגול, להצמיד באנקור טייפ לכלי הבסיס, ולחבר קומת ספוג בקוטר קטן יותר, לאחר מכן למלא את המשטח בקיטומי פרחים.
תקריב לעריכה האישית: עיטוף הצלחת במפית, השחלת סרט או מפית מקופלת לתוך האבזם.
אירוח חמישי: אחדות
ניתן לשאוב השראה מהקיר שבתמונה, למסגר ציורי הילדים ולתלות בסדר כרונולוגי.
השולחן מתהדר בזר אישי לכל סועד, זר הפרחים מיתמר לגובה יונח בשטח בלתי פעיל.
מספר סייפנים נעוצים בספוג שתחתיתו מחופה בקיטומי ליזיאנטוס. הכלי בסגנון קאפיטונאז'.
אירוח שישי: סטייל וקריסטל
ראנר הונח בשליש השולחן ולא באמצע למניעת טריוויאליות. כלי הקריסטל מורכזו לאורכו.
כשעניין ההגשה נלקח בחשבון, אין צורך לתזז את כלי הנוי, והאווירה נשמרת לכל אורך האירוח.
צפו בגלריה • צילום: סטודיו רסקין פרלמן