כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

איך אומרים בערבית "הרב הצבאי הראשי"?

דובר צה"ל השיק אתר אינטרנט רשמי בשפה הערבית • תוך חודש נרשמו אלפי כניסת מטורקיה, מצרים, איראן וערב הסעודית • בקרוב: אתרים ברוסית וספרדית

פעולת צה"ל. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
פעולת צה"ל. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

דובר צה"ל השיק באחרונה אתר אינטרנט רשמי בשפה הערבית, הפונה ישירות לקהילה דוברת הערבית בארץ ובעולם.

השקת האתר הינה חלק מניסיון רחב היקף בדובר צה"ל לפנות אל קהל בין-לאומי מגוון ורחב ככל האפשר - ובמסגרת זו יושקו בחודשים הקרובים אתרי אינטרנט רשמיים נוספים, בין היתר גם ברוסית ובספרדית, נוסף על אתרי האינטרנט באנגלית, צרפתית וערבית - שכבר פועלים ברשת.

אתר צה"ל בערבית, בדומה לאתרי האינטרנט בעברית ובאנגלית, מתעדכן כל העת בדיווחים שוטפים ורשמיים הנוגעים לפעילותו של צה"ל, כמו גם בידיעות אינפורמטיביות העוסקות בסדר יומו של צה"ל. האתר משמש כר נרחב הכולל מידע הסברתי, בהתמקד בפעילות ההומניטארית והמבצעית של צה"ל, לתועלת הקהל הרחב בעולם, לרבות עיתונאים, חוקרים ומובילי דעת קהל.

האתר הרשמי בערבית מהווה נדבך נוסף לעשייה של דובר צה"ל בשפה הערבית. ברשת כבר פועל ערוץ "טוויטר" רשמי של דובר צה"ל בערבית, אותו מפעיל רס"ן אביחי אדרעי בעצמו, אשר יפעיל בקרוב גם עמוד רשמי ברשת החברתית "פייסבוק". הפעילות בערבית ברשתות החברתיות נועדה לאפשר לקהל הערבי הבין-לאומי לקיים דיאלוג ישיר עם דובר צה"ל ומסריו, מעל לראשיהם של מערכות החדשות בעולם הערבי, אשר נוטות לעתים קרובות להטות את המסרים המועברים אליהם על ידי דובר צה"ל.

מאז השקתו החודש הספיק לרשום האתר בערבית אלפי כניסות ממדינות ערב ובהן טורקיה, מצרים, איראן וערב הסעודית. יחד עם אתר האינטרנט הרשמי בערבית שמפעיל משרד החוץ, מהווה אתר צה"ל בערבית חזית משמעותית נוספת בהסברה הישראלית בערבית, שכן מדובר באתר דינאמי המתעדכן 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

החיבור הבלתי אמצעי עם הקהילה דוברת הערבית הינו נדבך נוסף בהידוק שיתוף הפעולה עם העולם הערבי. רס"ן אביחי אדרעי מסביר כי בדובר צה"ל מעוניינים "לדבר אל העולם הערבי מעל ראשי העיתונאים. אין תחליף לקשר ישיר, שברור לי שיש לו השפעה מכרעת על דעת הקהל הערבית. אנחנו מתמודדים עם מערכות תקשורת חובקות עולם כמו "אל ג'זירה" ו"אל ערבייה", כך שההתמודדות שלנו איננה פשוטה כלל ועיקר. ובכל זאת, מדובר בצעד משמעותי אשר לבטח יתן את אותותיו כבר בעתיד הקרוב".

קישורים:
אתר האינטרנט בשפה הערבית
אתר האינטרנט בשפה האנגלית
אתר האינטרנט בשפה הצרפתית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}