כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קמפיין: רכישת לולבים מחזקת את החמאס

בחוצות הערים פורסמה מודעה הקוראת לא לרכוש לולב מעזה, יריחו ומצרים • אחד הפעילים ל'בחדרי חרדים': "עדיף לולב אחד למשפחה מאשר לסייע לטרור" • צפו בקמפיין

המודעה שפורסמה בחוצות הערים
המודעה שפורסמה בחוצות הערים

בריכוזים החרדיים ובישובי יהודה ושומרון הופצו בימים האחרונים כרוזים הקוראים להחרים את הלולבים המיובאים מעזה, יריחו ומצרים.

הסיבה המרכזית של מארגני החרם היא הטענה כי קניית הלולבים היא תמיכה בטרור ובשפיכות דמים של הערבים נגד היהודי היושב בישראל.

בחלק מהמודעות נכתב: "יהודי יקר! כאשר אתה קונה לולב מעזה או מצרים - אתה שותף לרצח יהודים". במודעה אחרת הופיע ציור של ארבעת המינים כאשר במקום הלולב מופיע טיל ובכותרת נכתב: "מחזקים את החמאס".

"אנו קוראים לציבור לא לקיים מצוה על ידי עבירה של חיזוק החמאס", אמר משה ניימן ממטה המאבק למען לולבים יהודים".

בנצי גופשטיין מארגון להב"ה שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' ואמר: "אני קורא לבדוק היטב במינים שמשתמשים בהם למצווה, כדי שלא נהיה שותפים ח"ו לרצח יהודים. יש היענות רבה בציבור ומקומות רבים מתהדרים שהם מוכרים סחורה ממגדלים יהודים בלבד".

לשאלתנו איך ניתן להתמודד עם המחסור בלולבים כאשר לא נרכוש לולבים ממקומות אלו, השיב גופשטיין: "אם יש מחסור כזה, ניתן למצוא דרכים הלכתיות כדי שכל בית אב יהיה לו לולב אחד וודאי שאפשרות זו עדיפה על סיוע לערבים ולהיות שותפים ברצח יהודים".

לטענתו של גופשטיין, התגובות על הקמפיין התקבלו בעיקר מציבור המתיישבים ביהודה ושומרון. "הציבור החרדי פחות נענה לקמפיין שלנו למרות שבודדים שוחחו איתנו והבטיחו שיקחו את זה לתשומת לבם. מקווים שבשנה הבאה נעורר את הציבור מוקדם יותר, ונביא לתוצאות טובות יותר בחרם המדובר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}