ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

עלילות הדם במצות הוחלפו בעשן המאפייה: "זה מעיר אותנו בלילה"

מה חדש? כמה תושבים שאינם יהודים, מקיימים מחאה מול מאפיית מצות בשכונת וויליאמסבורג הפועלת יותר מחמישים שנים, בטענה כי העשן מסכן את בריאותם; "הבן שלי סובל מאסטמה. העשן גורם לנו להתעורר בלילה" טענה אחת המשתתפות לתקשורת

אפיית מצות. צילום אילוסטרציה. יעקב לדרמן, פלאש 90
אפיית מצות. צילום אילוסטרציה. יעקב לדרמן, פלאש 90



כמה מתושביה הלא היהודיים של שכונת וויליאמסבורג בברוקלין מצאו משהו חדש להתלונן עליו. היעד החדש שלהם הוא מאפיית המצות של סאטמר - שנמצאת באותו מקום במשך יותר מחמישים שנה.

מספר תושבים מקומיים הפגינו מול המאפייה בברודוויי ביום ראשון, והם מתלוננים על כך שהמאפיה מוציאה עשן מסוכן ורעיל שמביא מחלות.

המאפייה שייכת לקהילת סאטמר (מהרי"י) בוויליאמסבורג, שם הם אופים מצות לאלפי משפחות מהקהילה. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

הפגנה נגד מאפיית המצות של סאטמר בוויליאמסבורג

צילום: Yeshiva world news

רוזה אורטיז, תושבת ויליאמסבורג, אומרת שהעשן מביא סבל לילד שלה בן ה-9 שסובל מאסטמה; "העשן גורם לנו להתעורר באמצע הלילה, אני מרגישה שהדירה שלי עולה באש" אמרה אורטיז.

התושבים הלא יהודיים מדרום וויליאמסבורג טוענים כי המפעל מוציא עשן עם פחם רעיל בשעות הבוקר המוקדמות, כמה תושבים אמרו לתקשורת שהגיעה לסקר את ההפגנה, כי הם צריכים ללבוש מסכות כדי להגיע לרכבת התחתית.



הרבי מסאטמר במאפייהצילום: הרבי מסאטמר במאפייה
הרבי מסאטמר במאפייה


יהודה וורצברגר - חרדי תושב השכונה, הגיב בראיון לתקשורת ואמר כי "המאפיה מוציאה עשן בדיוק בדיוק כמו בכל בית שיש בו אח בוער, העצים פה נקיים לגמרי", הוא הוסיף: "אני מציע למפגינים שיקיימו מחאה נגד הזיהום שמגיע מכלי רכב שנוסעים על הכביש קרוב אליהם, ושיפגינו מול מפעלים שמשתמשים בחומרים רעילים".
מאפיית מצות וויליאמסבורג עשן מחאה סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד