כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

מצאו את ההבדלים בין המודיע ל'יתד' במשבר

מי שיפתח הבוקר את היומונים החרדים, יגלה הבדלי גישות ונוסחאות באשר למשבר הקואליציוני הנמשך; בעוד ב'המודיע' ממשיך עם הקו הקיצוני, ב'יתד' הצלילים נשמעים אופטימיים

צילום: סופיה גורדון, פלאש 90
צילום: סופיה גורדון, פלאש 90 צילום: סופיה גורדון, פלאש 90



משבר הגיוס: כפי שנחשף אתמול (שני) ב'בחדרי חרדים', חילוקי דעות בתוככי המפלגות החרדיות. גם הבוקר, בעוד 'המודיע' ממשיך עם הקו הקיצוני, וההתבצרות סביב הדרישות לחוקק את חוק הגיוס לפני תקציב המדינה, ב'יתד נאמן' הצלילים אופטימיים יותר וההתמקדות היא ב"מגעים לפתרון המשבר שיבטיח את המשך מעמד בני הישיבות".

בבטאון האגודאי נכתב, כי סגן השר יעקב ליצמן הבהיר אמש כי "מאז פרוץ המשבר הליכוד אינו מנהל איתנו מגעים על חוק הגיוס", לדבריו, "אנו עומדים בדרישתנו להעביר את החוק בכל קריאותיו קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה".

אולם כאמור, ב'יתד', הקו אופטימי יותר. ובניגוד ל'המודיע' מדווח על מגעים עם 'הליכוד' ומציג דרישה סולידית.

תחת הכותרת: "מגעים לפתרון המשבר הקואליציוני", נכתב ב'יתד' כי "הנציגות החרדית מבהירה כי כל פתרון חייב להיות כרוך בהבטחת המשך מעמדם של בני הישיבות".

על פי הבטאון הליטאי, גם ביממה האחרונה יש מגעים שקטים לפתרון מול הנציגות החרדית. את המגעים מנהל השר יריב לוין בשליחות ראש הממשלה.

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' כי בישיבת סיעת 'יהדות התורה', הבהיר ליצמן לחבריו ב'דגל' כי הוא מתכוון ללכת עד הסוף עם עמדתו, הצבעה בשלוש קריאות על חוק הגיוס לפני תקציב המדינה.

מנגד, גם שר האוצר משה כחלון ממשיך לדבוק בעמדתו ומבהיר כי אם תקציב המדינה לא יאושר במושב הנוכחי הרי שהוא לא יוכל להמשיך ולתפקד כשר האוצר.

אמש, נחשף ב'בחדרי חרדים', כי רה"מ נתניהו הציע הצעת פשרה שחוק הגיוס יעבור בטרומית עוד במושב הנוכחי, אך כחלון דרש שליברמן לא יצביע נגד החוק, אלא רק ימנע, אבל ליברמן מתעקש להצביע נגד.
עיתונות חרדית משבר קואליציוני המודיע יתד נאמן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}