י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

המינוי שמעורר סערה • הרב הראשי נגד הראשל"צ: "מחטף"

מתיחות שיא בין הרבנים: הרב הראשי הרב לאו שיגר מכתב ליועץ המשפטי מנדלבליט נגד מינויו של הרב מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים • "אבקש שתודיע כי לא יבוצע כל מינוי שלא בהסכמתי" • כל הפרטים על הסערה הרבנית

צילום: יעקב כהן, פלאש90
צילום: יעקב כהן, פלאש90 צילום: יעקב כהן, פלאש 90

,

מינויו של הרב דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, במקומו של המנכ"ל הזמני הרב שמעון יעקבי - מעורר סערה רבתי ומאיים להעמיק את הקרע בין הרבנים הראשיים, הגר"ד לאו לראשל"צ הגר"י יוסף.

במכתב ששיגר הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - הוא מלין על מינויו של הרב מלכה לתפקיד, לדבריו מדובר ב"מחטף". בנוסף דורש הרב לאו ממנדלבליט להתערב ולעצור את המינוי. כך פרסם לראשונה עיתונאי 'הארץ' אהרון רבינוביץ.

בראשית המכתב כתב הרב לאו: "אני פונה אליו שנית בנושא שעליו שוחתנו לפני שבועיים. בשנים האחרונות כיהן הרב שמעון יעקבי כמנהל זמני לבתי הדין הרבניים. הרב יעקבי עשה מלאכתו נאמנה, קידם יוזמות חשובות והוביל את בתי הדין הרבניים אל דרך המלך".

לדברי הרב הראשי במכתבו למנדלבליט: "ביום כ"ג שבט תשע"ח (8.2.18) הודיע הרב יעקבי כי הוא מסיים את תפקידו כמנהל בתי הדין החל מיום כ"ו באייר תשע"ח (1.5.18 1) והוא חוזר לתפקידו הקבוע, היועץ המשפטי".

"אזכיר", כותב הרב לאו כי "חוק הדיינים קובע כי: "השר, בהסכמת נשיא בית הדין הרבני הגדול, יקבע, בתקנות או בהוראות מינהל, לפי הענין, את סדרי המינהל של בתי הדין הרבניים וימנה על ביצועם את אחד הדיינים או אדם הכשיר להיבחר רב עיר".

לדבריו, "כידוע, כ-3 חודשים לאחר מכן, אני עתיד אי"ה להתחלף עם עמיתי הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א בתפקידי הנשיאות, כשעמיתי יתמנה לנשיא מועצת הרבנות הראשית ואני לנשיא בית הדין הרבני הגדול".

"עפ"י החוק הנ"ל וכללי המנהל התקין, מינוי המנהל לבתי הדין חייב להיות בהסכמת נשיא בית הדין שעתיד לעבוד איתו, ולא יתכן לבצע מחטף 3 חודשים טרם חילופי הגברא".

לסיום כותב הרב לאו במכתבו ליועמ"ש: "לפיכך, אבקש שתודיע כי לא יבוצע כל מינוי שלא בהסכמתי".
,

,



,
הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}