א' חשון התשפ"ה
02.11.2024

הכירו את הדור הבא של מנהלי תחום השירות בציבור החרדי

לימודי שירותי אנוש במכללת מבחר נפתחו לפני כשנה • מדובר בלימודי תואר ראשון במסלול יחודי המוצע בבלעדיות בציבור החרדי, בשיתוף פעולה עם אוני' חיפה • ישבנו לשיחת עומק עם פרופ' גיל לוריא, ראש החוג לשירותי אנוש באוני' חיפה המעניקה את התואר

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק



פרופ' לוריא – מה עומד מאחורי המילים "שירותי אנוש"? מה בעצם אתם מלמדים את התלמידים?

חשוב להבין שעולם התעסוקה השתנה שינוי מהותי בעשרות השנים האחרונות. בעשורים האחרונים עולם הייצור הולך ונעלם משוק התעסוקה בעולם המערבי. את מקומו של הייצור תופס עולם השירות. כיום, אחוזים ניכרים מהמשרות המוצעות בשוק התעסוקה הינם משרות בתחום השירותים: שירותים פנים ארגוניים ושירותים מקצועיים חוץ ארגוניים.

שירותי אנוש עוסקים בניהול כח אדם, בניהול שירות ללקוחות חיצוניים ומתן שירותי ידע לייעול תהליכי שירות מורכבים הכוללים אינטראקציה אנושית. עולם השירות הוא מקצוע בפני עצמו. זה הידע אותו אנו במסלול שירותי אנוש מעניקים לסטודנטים. אנחנו מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות לנהל תהליכי שירות מורכבים בתוך הארגון כמו ניהול משאבי אנוש ומחוצה לו כדוגמת ניהול שירות לקוחות של חברה סלולארית פרטית או חברה ציבורית.

ותכל'ס, מהם הקורסים שאותם לומדים במסגרת המסלול?

• הכרת סוגי שירותים הניתנים לאוכלוסיות שונות והתאמתם למאפיינים ולצרכים של לקוחות ואזרחים בסביבה רב-תרבותית והטרוגנית.

• סוגיות משפט ואתיקה הקשורות לתהליכי נתינת וקבלת שירות ולהעסקת עובדים.

• תהליכים ארגוניים וגישות לניהול אפקטיבי של המשאב האנושי בארגוני שירות.

• פיתוח היכולת של עובדים ושל לקוחות לתפקד בסביבה טכנולוגית, יכולת שהיא קריטית בעולם בו השירות והשיווק מבוססי טכנולוגיות.

• היבטים פסיכולוגיים בשירות ובניהול עובדי שירות.

• קידום איכות השירות וחווית השירות.

• עקרונות פיננסיים, עסקיים ושיווקיים בפיתוח והפעלת ארגוני שירות.

• תרומתן של עמותות ותהליכים התנדבותיים לטיב ומגוון השירותים בחברה ובקהילה.

• תהליכים חברתיים, תרבותיים, כלכליים, וטכנולוגיים המשפיעים על ארגוני שירות ומקבלי שירות, ועוד נושאים רבים.

יש סיכוי לעבוד בתחום הזה עם סיום הלימודים בעבודה מכובדת?

עוד לפני נושא התעסוקה, צריך לראות את הברק בעיניים של הסטודנטים והסטודנטיות. הברק בעיניים נובע מכך שהתכנים רלוונטיים לעולמם. הם מכירים את הסוגיות בהם עוסקים הקורסים וכתוצאה מכך ההשפעה על התעסוקה עם סיום הלימודים. סקרי העסקה אותם אנחנו מבצעים באופן קבוע בין הבוגרים והבוגרות שלנו באוני' חיפה מראים כי כמעט 100% מהבוגרים עובדים בתחום אותו למדו, זה נתון מאד מרשים שמעיד על אופיו הפרקטי של המסלול.

המסלול אותו בנינו במכללת מבחר מותאם לסטודנטים והסטודנטיות החרדיים שמה שמעניין אותם יותר מכל הוא הפרקטיקה. אין לי ספק שבוגרי המסלול ישתלבו מהר מאד בתפקידי מפתח בתחום השירות, והשמים הם הגבול עבורם. יש לנו בוגרים שכבר עובדים היום כסמנכ"לי שירות לקוחות בחברות סלולאריות גדולות או כמנהלי משאבי אנוש במגוון חברות.

ניתן למלא פרטים בטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר
לטלפון 072-3713474
,
שירות בציבור הציבור החרדי שירותי אנוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}