ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

העימות: החיזבאללה חוגג, האיראנים מכחישים

החיזבאללה חוגג את הפלת המטוס הישראלי על ידי הסורים. באיראן מכחישים שמל"ט שלהם חדר לשטח ישראל

צילום: אחמד אל אטיב, פלאש90
צילום: אחמד אל אטיב, פלאש90



החיזבאללה חוגג והאיראני מכחישים: דובר משרד החוץ האיראני פרסם הודעה כי ההודעה של צה"ל על חדירת מל"ט איראני היא שקרית, בתגובה צה"ל פרסם את הפלת המל"ט שחדר.

דובר משרד החוץ האיראני בהראן קאסמי מסר בהודעה רשמית בצהרי יום שבת כי "הטענה של ישראל היא שקרית, הנוכחות האיראנית בסוריה היא לצורך ייעוץ ולא ללחימה, ולעם הסורי יש זכות מלאה להגן על מולדתם".

בחיזבאללה חוגגים את הפלת המטוס הישראלי. כך גם סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, איים בצהריים "ליצור גיהינום למשטר הציוני, אך אמר כי הוא אינו יכול להגיב על הדיווחים בנוגע להפלת מל"ט איראני על-ידי ישראל משום שהישראלים שקרנים".

עוד הוסיף כי הוא מזהיר שטהרן מסוגלת להרוס את כל הבסיסים האמריקניים באזור. דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן אמר ל"אל-ג'זירה" כי הפלת מטוס הקרב הישראלי היא אזהרה ברורה לישראל.

מרבית כלי תקשורת בעולם שיתפו פעולה עם השקרים של איראן, ולא ציינו את חדירת המל"ט האיראני, רק לאחר מכן הם הוסיפו את הידיעה על חדירת המל"ט, אך בסוף הכתבה.

סוכנות הידיעות רויטרס, הסוכנות המובילה בעולם בסיקור אירועים לא ציינה בכותרת שמל"ט איראני חדר לישראל, רק ציינה שישראל תקפה בסוריה וכי הסורים הפילו מטוס של חיל האויר.

"פראנס 24" אתר צרפתי באנגלית פרסם כותרת "מטוס ישראלי נפל אחרי שתקף מטרות איראניות בסוריה". גם הטיימס האמריקאי לא דיווח בכותרת על חדירת המל"ט האיראני.

סקי ניוז האמריקאי, רשת חדשות גדולה, דיווחה גם היא רק על הפלת המטוס הישראלי על ידי הסורים, ולא ציינה בכותרת על החדירה האיראנית. מספר כלי תקשורת נוספים, כמו הגארדיאן הבריטי, לא ציינו מי החל בתקרית בצפון.

לעומתם רשת פוקס ניוז שתומכת בנשיא טראמפ ובישראל באופן רשמי וגלוי, כן ציינה בכותרת על חדירת המל"ט האיראני.
איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}