י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

תיעוד דומע: דרכו האחרונה של הרב איתמר בן גל הי"ד

מאות בני אדם הגיעו לישוב הר ברכה שבשומרון למסע הלווית הרב איתמר בן גל הי"ד, אב לארבעה ילדים, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בצומת אריאל • אביו דניאל ספד לו: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד" • תיעוד כואב

תיעוד דומע: דרכו האחרונה של הרב איתמר בן גל הי"ד



מאות בני אדם הגיעו לישוב הר ברכה שבשומרון למסע הלווית הרב איתמר בן גל הי"ד, אב לארבעה ילדים, שנרצח אתמול (שני) בפיגוע דקירה בצומת אריאל.

בהלוויה משתתפים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר אורי אריאל, חברי כנסת רבנים וחברים.

הרב אליעזר מלמד, רב הישוב, ספד בדמעות לרב בן גל וחיזק את המשפחה. "פתאום באמצע היום היכתה בנו השמועה וקול איום התפשט בשמים והודיע כי הרב איתמר בן גל נרצח ומרים אלמנה וילדיו יתומים. הרב איתמר היקר והאהוב - ידענו תמיד שאתה מסור לתורה ולארץ והנה גם אתה עלית למרומים על קידוש השם".

דניאל בן גל, אביו של הרב איתמר הי"ד, ספד, "מתנה יקרה קיבלנו לפני כ-30 שנה והיום אנחנו נפרדים ממנה בצער. אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הנאתך מחינוך של הדור הבא בישראל האירו את פניך וכל הזמן באת להתייעץ".

"בני היקר, הסר דאגה מליבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו".



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הספיד אמר כי התשובה למרצחים היא המשך הבנייה, "נמשיך לדבוק בחיים. הישוב הר ברכה יהפוך לעיר ואם בישראל, חוות גלעד תפרח זאת בניגוד לרצון המרצחים השפלים".

שר החקלאות אורי אריאל הספיד: ״דרכים רבות לכוחות הביטחון להלחם בטרור ואנו מחזקים אותם על כך, אך יש עוד דברים שלא נעשו ויש לעשותם לאלתר בכדי למנוע את הרצח הבא. הממשלה אחראית על הביטחון אך גם על בניית ארץ ישראל. הביטוי בבניין הארץ ננוחם מתאר את הר ברכה ובמקום הזה צריכה להיות עיר ואם בישראל ונמשיך את הבניה ואת יישוב ארץ ישראל״.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ספד: "כמה קצרים היו חייו אבל כמה מלאים ומשמעותיים. כאן לימדת בהר ברכה, בחצי השנה האחרונה נסעת כל יום את המרחק לגבעת שמואל, כדי ללמד, כדי לחנך, כדי להעניק את התורה לדור הבא. כדי לחברם לארץ ישראל, כמה טוב לב היה לך. בחיוך כובש אוהב אנשים ואנשים אוהבים אותו. כמה התמסרתם אתה ומרים היקרה. לחינוך. להר ברכה. לבית הספר היסודי לישיבה.

צילום: פלאש 90



















צילום: משה מבורך







איתמר בן גל פיגוע באריאל הר ברכה הלוויה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}