י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"לא נותנים למתים לחיות" הכל על המלחמה של השיטור ברמקולים ובמודעות

מחרימים וקונסים: האם הגיעה העת לבשר על תום עידן ההכרזות על הלוויות נפטרים ברמקולים? זה מה שעומדים המכריזים בירושלים להודיע, בשל אכיפה קפדנית וקשוחה של רשות האכיפה של עיריית י-ם • "רשעות השיטור העירוני לא יודעת גבול"

מדביק מודעות בירושלים. צילום: פלאש 90
מדביק מודעות בירושלים. צילום: פלאש 90



פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': האם הגיעה הסוף לתעשייה היהודית חרדית ירושלמית - של הדבקת מודעות, ופירסום כרוזים על גבי רכבים על הלוויות? על פי האכיפה הקשוחה שהעירייה מובילה, נראה שכן.

מזה שנה וחצי מנהלת עיריית ירושלים קרב מול מדביקי מודעות האבל בבירה. בחודשים האחרונים המלחמה עברה גם להחרמת הרכבים המדביקים, לצד דוחו"ת על הכרזת לוויה - אפילו בשעות הבוקר, בסכומים של 900 שקל להכרזה, ואף איומים על החרמת הרמקולים.

לדברי מדביקי המודעות ומכריזי ההלוויות בבירה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מדובר בשערורייה גדולה. רק בשבוע האחרון מכריז לוויות קיבל שני דוחו"ת על סך 900 שקל כל כריזה.

עד לפני כמעט שנתיים היה למדביקי המודעות הסכם עם העירייה על לוחות המיועדות אך ורק למודעות אבל אך לוחות אלו הוצבו במקומות בודדים בלבד.

מזה תקופה ארוכה האכיפה העירונית בריכוזים החרדים בעיר הוגברה ויחד עם בילוש ופיקוח הם צדים את מדביקי מודעות האבל הפיראטיים שלטענתם אין להם לוחות להדביק.

(מדביק מודעות בירושלים)
מדביקי מודעות בירושלים


זאב צציק מ'קול גשר החיים' שלו החרימו כבר עשרות פעמים רכבים והוא נאלץ להתמודד עם סכומים גבוהים של תשלומים לשחרור הרכבים אומר ל'בחדרי חרדים' בזעם "לא ייתכן שאי אפשר להדביק מודעות אבל בירושלים. הרשעות של השיטור העירוני לא יודעת גבולות. למה מחרימים את הרכב? תנו דו"ח עוד נוכל להתמודד אבל להחרים את הרכב - זו כבר אכזריות לשמה".

לגבי הדוחו"ת אומר צציק "לא מדובר פה ברמקולים המכריזים על הפגנות על גיוס או חילול קברים זה הלווית המת פשוטו כמשמעו, רק בשבוע האחרון הכרזתי על הלוויה של ר' מרדכי ציינוירט והאברך הצעיר הרב רוטמן קיבלתי 900 שקל, הם מצלמים את האוטו והם כופים עליך לא להמשיך להכריז על הלוויה, אני גם לא מכריז אחרי השעה 10 בערב.

"מה שקורה כתוצאה מכך שאנחנו נאלצים לקחת מחירים בהתאם, משפחות האבלים צריכים לשלם יותר כי לנו לא שווה לעבוד בצורה הזאת, לא נותנים למתים לחיות גם אחרי פטירתם. פניתי לחבר הכנסת אורי מקלב שיטפל בעניין והבטיח שיטפל, גם לחברי המועצה החרדים בירושלים יוסי דייטש וישראל קלרמן פניתי, אך עד שזה לא נוגע אליהם - לא עושים כלום".

יוסי נמירובסקי מפרסום ירושלים המדביקים ומכריזים על לוויות אומר אף הוא ל'בחדרי חרדים' "פעם היו נותנים קנסות ובסוף היית מגיע עם זה לבית המשפט משלם קנס אחד וזה היה עובר. לפני כמה חודשים התחילו להחרים רכבים לחודש או פחות, והנזק הוא 15 אלף שקל".

לדברי יהושע רודניק מפרסום ירושלים "המצב שנוצר שבית המשפט נותן להם לגיטימציה והם לקחו את זה צעד אחד קדימה. גם שמכריזים על לוויה לא נותנים להכריז, לוקחים ממך פרטים ואומרים לך תקפל את הרמקול".

יצויין כי בעוד חלק מהעוסקים בתחום משתדלים ופועלים בצורה חוקית, ישנם מדביקים ומכריזים פיראטים, גם כאלה המזוהים עם סיקריקי מאה שערים, שאולי מתוך אידיאלוגיה לא לשתף פעולה עם הרשויות עושים ככל העולה על רוחם.

פנינו כאן ב'בחדרי חרדים' לעיריית ירושלים לקבל את תגובתם לכשתתקבל נשמח לפרסמה.
הדבקת מודעות אבל ירושלים רמקולים החרמת רכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}